Mezi zeměmi vystavovatelů hraje silnou roli Evropa: skupinu top 5 tvoří Německo, Japonsko, Itálie, Čína a Velká Británie. Zastoupeno je velmi široké spektrum společností – od světových hráčů oboru přes rostoucí menší společnosti až po slibné start-upy. Také s hodnotou 30 procent vysoký podíl nových vystavovatelů podél celého řetězce tvorby hodnot a nejrůznějších průřezových technologií již dnes probouzí zvědavost zájemců o návštěvu veletrhu. Aktuální seznam vystavovatelů je k dispozici na adrese www.drupa.de.
Veletrh drupa 2021 opět obsadí všechny haly výstaviště v Düsseldorfu. Profil nabídky přitom zajišťuje jasné struktury a zahrnuje tyto kategorie produktů:
- 1. Prepress / Print
- 2. Premedia /Multichannel
- 3. Post press / Converting / Packaging
- 4. Future Technologies
- 5. Materials
- 6. Equipment / Services / Infrastructure
Aktuálním megatrendům se věnují specializovaná fóra, tzv. hotspoty: drupa cube, dna – drupa next age, touchpoint packaging, touchpoint 3D fab+print a touchpoint textile, zážitkové světy pro transfer vědomostí a pro dialogy odrážející kompetenci a kreativitu oboru. Vedle těchto fór představí také bezpočet vystavovatelů ve svých expozicích nová řešení z uvedených oblastí.
drupa cube: educate – engage – entertain
Středobodem konferenčního a vzdělávacího programu drupa cube v hale 6 je inovační síla tisku a rozmanité možnosti využití tiskařských výrobků v nejrůznějších oblastech života i oborech. Jde zde o technologie jako tištěná elektronika, kreativní multikanálové aplikace nebo použití digitálního tisku v tradičních oblastech obalů nebo vertikálních trhů. K slovu se dostávají nejen vystavovatelé, ale také manažeři s rozhodujícími pravomocemi z jiných branží. Jako inovační partner přispěje důležitými poznatky Michael Gale, autor bestsellerů a po celém světě činný poradce. Jak lze od základu změnit obchodní procesy? Jak překonat zastaralé myšlení? Jak kompletně přetvořit celý podnik? Tyto a další impulzy hrají centrální roli v aktuálních proměnách, kdy firmy musí vyvíjet jasné a proaktivní vize budoucnosti. Tomu vychází drupa cube vstříc rozmanitými formáty akcí.
dna – drupa next age
Tato specializovaná akce je věnovaná tématům budoucnosti oboru a podporuje produktivní výměnu mezi globálními hráči, start-upy a inovativními středně velkými firmami. Inovátorům ze start-upů se zde nabízí příležitost prezentovat nápady na produkty, služby či průřezové technologie.
Touchpoint Packaging
Růstový potenciál v oblasti tisku obalů je nadále enormní. Veletrh drupa tento význam odráží specializovaným fórem touchpoint packaging, které se ve spolupráci s European Brand and Packaging Design Association (epda) stane jevištěm pro budoucnost obalů, zejména jejich designu. Jak nejlépe představit budoucnost obalů? Jak budou obalová řešení budoucnosti ovlivněna světovými megatrendy, které dnes charakterizují naši společnost? Od nových substrátů až po zákaznicky specifická řešení pro redukci zatížení životního prostředí, prosíťované obaly a mnoho dalšího? Pro adekvátní zodpovězení těchto otázek byl poprvé zřízen řídicí výbor s vybranými partnery z průmyslu, který integruje poznatky podél celého řetězce tvorby hodnot a jehož členové, představitelé významných firem oboru, reprezentují všechny aspekty obalů, od návrhu přes výrobu až po využití. Zcela vlastní pohled na vizionářská řešení obalů pak přinášejí studenti milánské vysoké školy NABA a dalších vzdělávacích institucí.
Touchpoint 3D fab+print
Významným tématem bude i na letošním veletrhu enormní potenciál aditivních technologií jako průřezových technologií budoucnosti. Touchpoint 3D fab+print dotváří nabídky vystavovatelů a odráží celé spektrum těchto technologií. Představeny budou aktuální technologie „state of the art“ stejně jako příklady dobré praxe. Návrhu obsahové náplně a realizací programu přednášek se poprvé ujala pracovní skupina Additive Manufacturing v rámci VDMA.
Touchpoint textile
Jako motor a zdroj impulzů pro nové podnikatelské záměry se toto fórum soustředí na potenciál digitálního tisku v oblasti textilu. Propojí společnosti nejrůznějších oborů a nabídne prostor pro kooperace napříč obory, nové projekty i nápady na produkty a technologie, které se budou realizovat v „micro factory“.
Nové služby na veletrhu drupa 2021
Nejen do specializovaných fór investovali organizátoři veletrhu, nýbrž i do infrastruktury a do nových služeb pro své zákazníky: je tu nová veletržní aplikace, matchmakingový nástroj, oproti ročníku 2016 inovovaný objednávkový systém pro vystavovatele a poprvé také služba „wayfinding“ pro lepší navigaci po areálu. Vystavovatelé i návštěvníci si tak mohou své dny na veletrhu naplánovat efektivněji a komfortněji a snáze dosáhnout cílů návštěvy.
Düsseldorf se stane městem „drupacity“
Od 20. do 30. dubna 2021 se celý Düsseldorf promění v drupacity a nabídne ve formě večerní zábavy ve městě vítaný protipól k intenzivnímu pobytu na veletrhu. Společně s gastronomií, hotely a obchody se vytváří působivá koncepce péče o hosty, která zajistí dobré vyvážení businessu a relaxace.
Veletrh drupa 2021 opět zaplní celé výstaviště společnosti Messe Düsseldorf. Od 20. do 30. dubna 2021 je veletrh přístupný od 10.00 do 18.00 hod., v sobotu a neděli od 10.00 do 17.00 hod. Aktuální informace o veletrhu drupa 2021 i o jeho doprovodném programu a specializovaných fórech najdete na adrese www.drupa.de.
Novinky a napínavé příběhy z tiskařské branže doplněné relevantními průřezovými technologiemi jsou tématem drupa-blogu na adresehttps://blog.drupa.com.