Úspěch českých firem v mezinárodní soutěži POPAI Awards Paris 2019

Jedinečnou přehlídku inovativních řešení v místě prodeje a rozsáhlý prostor pro prezentaci nejlepších komunikačních in-store projektů z celé Evropy nabízí každoročně expozice mezinárodní soutěže POPAI Awards Paris v Paříži.

Soutěž s dlouholetou tradicí je považována za mezinárodní top událost oboru marketing at retail a zároveň je i příležitostí pro setkání zástupců oboru z nejrůznějších zemí v rámci soutěžní expozice a odborného programu. Účast v soutěži významně napomáhá evropským výrobcům POP při jejich propagaci ve vlastní zemi i v mezinárodním měřítku. V letošním, již 56. ročníku soutěže, který proběhl v březnu 2019, se představilo přes 250 kreativních a inspirativních realizací ve více jak 40 soutěžních kategoriích.

13. června 2019 byli na galavečeru v pařížském Pavillon d´Armenonville mezi finalisty a vítězi soutěže oceněni i vítězové národní soutěže POPAI AWARDS, která probíhá pod hlavičkou středoevropské pobočky POPAI v Praze.

Celkem pět medailových umístění vybojovala ve finále soutěže společnost DAGO. Dvě zlaté medaile si společnost odnesla za regálové čelo propojující whiskey Four Roses s Royal Crown Colou a za regálové čelo pro cukrovinky M&M’s.

Na endcapu pro whiskey Four Roses s Royal Crown Colou porota ocenila jeho luxusně vyhlížející provedení a neobvykle zkombinovanou černou a hnědou barvu. Toto originální POP médium vyvolává nostalgické pocity, které umocňují starožitný stůl a lampa. Hlavní myšlenkou je důraz na zklidnění a uvolnění v dnešní hektické době, které regál spojuje s pomalým vychutnáváním kombinace coly a whiskey.

Vítězný endcap pro cukrovinky M&M’s, při jehož výrobě byly použity lakované dřevovláknité desky, hraje směsicí neobvyklých tvarů, prvků a vtipu. Nejvíce zaujmou maskoti se zábavnými grimasami a lákavé kusy čokoládových tyčinek v nadživotní velikosti.

V kategorii nápojů, tentokrát nealkoholických, obdržela společnost DAGO stříbrné ocenění za vystavení pro společnost Kofola, kterému dominuje robot Karel a vyniká například tím, že zcela postrádá ostré hrany.

Výčet oceněných projektů DAGO završily dvě bronzové medaile: první získal interaktivní shop-in-shop Oral-B vyrobený pro PROCTER & GAMBLE, který disponuje unikátním systémem detekce nadměrného vzdálení vystaveného produktu.

Druhá byla udělena za paletové vystavení CAPTAIN MORGAN, které patří k již několikrát oceněným exponátům a znovu se tím potvrdil mimořádný úspěch tohoto projektu.

Na prvním místě v kategorii Events se umístil Jack Daniel´s Truck, který je společným projektem společností Advanced production a Brown-Forman Czechia. Tato originální realizace je využívána jako pojízdný bar na festivalech a promoakcích. Vizuální podoba trucku je inspirovaná dobovými motivy konce 19. století. Autentičnost trucku je zaručena a podpořena volbou tahače, jelikož jde o na zakázku upravený veterán vozidla MACK z roku 1979. Celkovým konceptem trucku je spojení tradičního starého světa whiskey s moderním tvarem rozložitelné nástavby a moderními prvky uvnitř baru, které splňují nejmodernější nároky pro komfort barmanů i hostů.

Stříbrným oceněním se může pochlubit také společnost MORIS design s.r.o., které získala za projekt O2 Future Shop v kategorii Shopfitting – Multiple Achievement. MORIS design tak uspěl v nejkomplexnější kategorii soutěže, kde pro umístění mezi nejlepšími je třeba excelovat ve všech dílčích oblastech realizace, od vývoje designu, pilotních realizací, výroby, přes stavební úpravy a kompletní montáž, až po předání klíčů.

Realizace stavby, výroba interiéru, nábytku a veškerého vybavení pro O2 Czech Republic je unikátní projekt v rámci segmentu telekomuni­kace, který přichází se silným emočním přesahem nad rámec běžných služeb v retailu. Netradičně pojaté technologické prostředí promlouvá k široké cílové skupině bez nutnosti rozlišování soukromé a firemní klientely. Koncept nastavuje trendy i hodnoty moderního nakupování a mění dlouhodobě přístup k zákazníkovi. Vize konceptu vychází z myšlenky, že člověk nemá sloužit tech­nologii, ale technologie lidem.