Lokalizace konceptu byla řešena s ohledem na zájmy a nastavení místních. Kromě basketbalové herny se sem navíc vešla také kavárna, zážitek se značkou totiž může být i neprodejní.
Limity pronájmu v novostavbě se nakonec ukázaly jako inspirace. Celé řešení maximálně respektuje materiály prostoru a v případě potřeby lze hlavní prvky přestěhovat, což podporuje současné trendy udržitelnosti. Vznikl rovněž fit-to-store design. V nebi tentokrát začínáme a stoupáme přes mezipatro až nad oblaka do vesmírného stavu beztíže. Vybavení je oproti pražské prodejně více artové, galerijní s využitím prací lokálních umělců. To znamenalo značnou koordinační výzvu, spolupráce s umělci je časově náročná a byť si jsou čeština a slovenština velmi podobné, přece jen existují národní specifika a mentální vzorce, které bylo potřeba facilitovat.
Základ prostoru byl dán stavebně, s tím, že není možné umisťovat konstrukce do stěn a podlah napevno. Uplatnily se tedy samostojné svařované kovové konstrukce a tahokov. Výmalba mraků, cca 800m2, kombinuje akrylové barvy a UV barvy zářící pod UV světlem. Vznikla tailor-made svítidla – mraky, zcela ojedinělá a unikátní v návaznosti na prostor, proto si také vyžádala několikaměsíční zkoušení a vzorkování. Na zavěšených podhledech a velkých prvcích zaujmou 3D objekty, modelované z polystyrenu se stěrkou. Nábytek je designový, buď customizovaný art světelný nebo autorský, vyrobený na zakázku z MDF, corianu a skla s osazenými technologiemi, jako například bar kavárny. Vystavovací prvky bylo nutno doplnit o zakázkové stojánky a držáky z kovu a plexi. Rovněž byly navrženy a vyráběny čalouněné sedačky, ať už v kavárně nebo pro lounge. V dekoraci našly místo reálné basketbalové míče, „kosmické“ míče z broušeného nerezu, drátěné sochy v životní velikosti, světelné stěny a 3D svítící písmena. Na vše navazují převážně digitální komunikační prvky se vzdálenou správou. Zapojení technologií je nenásilné, ergonomické a behaviorálně nastavené. Logicky, tam kde to dává smysl z prodejního hlediska, jsou také jsou využity digitální technologie, od RFID čidel až po interaktivní zobrazovače.
Prodejna byla fanoušky netrpělivě očekávána, od otevření v říjnu 2022 se těší nebývalému zájmu ambassadorů a influencerů. Koncept retailu tak neustále generuje organickou publicitu na sociálních sítích.
Projekt, který od konceptu až po realizaci připravila česká retailová agentura WELLEN Retail Experience, získal v roce 2022 Grand Prix a dalších 5 ocenění na POPAI AWARDS, aktuálně se účastní evropských soutěží SHOP! Awards France, SHOP! Global Awards a SHOP! Design Awards.
Foto: Mojmír Bureš/RXD