Ocenění vytvořila GPI (Institut für Bildung und Medien der Gesellschaft für Pedagogik und Information) vědecká organizace se zaměřením na multimédia, vzdělávací technologie a didaktiku médií. Komenského cena je jedinou evropskou mediální cenou, která je nezávislá a transparentní napříč celým procesem. Nominováno bylo více než 200 projektů z Rakouska, Belgie, Dánska, Spojeného království, Finska, Francie, Řecka, Nizozemska, Islandu, Polska, Německa, Maďarska, Švýcarska a Švédska, a to v 16 kategoriích oceněných Komenského pečetí (Comenius-Siegel) a Komenského medailí (Comenius-Medaille). Tesco CE výukový e-learningový modul na výuku o darování potravinových přebytků získal od mezinárodní poroty Komenského pečeť v kategorii Média a Vzdělávání dospělých.
„Náš e-learningový modul jsme vytvořili ve čtyřech jazycích (čeština, slovenština, polština a maďarština) s dvojím záměrem. Informační a interaktivní online materiál činí vzdělávací proces jednodušším pro ty kolegy, kteří jsou nováčky v procesu darování potravinových přebytků. V budoucnu bude vzdělávací modul pomáhat obnovovat a prohlubovat znalosti těch zaměstnanců, kteří již jsou seznámeni s procesem darování potravin. Modul také podněcuje zaměstnance, aby učinili vše, co je v jejich silách, aby snížili plýtvání potravinami,” vysvětluje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR. E-learning provádí uživatele napříč celým procesem záchrany potravin hravým způsobem a obsahuje informace, které přibližují téma uživateli a zároveň je motivují k vědomějším nákupním rozhodnutím. Od online spuštění e-learningového materiálu jím prošlo již 13 000 kolegů z Tesco CE.
Odkaz na zkrácenou a veřejně dostupnou verzi e-learningového výukového modulu naleznete na: https://tesco-food-waste-prevention.neting.hu/
Jedním z hlavních cílů společnosti Tesco je snižovat plýtvání potravinami. Ze 190 českých obchodů daruje denně potravinové přebytky 177 z nich. To znamená, že stovky zaměstnanců Tesco denně třídí ovoce, zeleninu a pečivo, které již nejsou v nejlepší kondici pro prodej zákazníkům. Tyto produkty následně předávají do potravinové banky a jejich dalším partnerům, kteří tyto potraviny dále distribuují lidem v nouzi žijícím poblíž těchto obchodů. V roce 2018/19 darovalo Tesco přes 1 125 tun (více než 2 miliony porcí jídel) potravin potravinovým bankám a jejich odběratelům. Jedním z cílů společnosti je, aby do roku 2020 byly všechny obchody schopny darovat své potravinové přebytky lidem v nouzi.