Technika koláže součástí nové korporátní identity Koresu

Společnost Kores, rakouská rodinná firma s dlouholetou tradicí, působí na celosvětovém trhu již 136 let a patří mezi významné značky školních i kancelářských potřeb ve více než 80 zemích světa.
Již po 30 let udává směr a přináší nové impulsy i českým zákazníkům v oblasti ručního psaní, kreslení a kancelářské práce. Za svou práci značka získala již podeváté ocenění SUPERBRAND českého trhu.

Kores ve dvou výrobních závodech, v jihočeském Strmilově a v mexickém Mexico City, vyrábí produkty, které spotřebitele podporují v kreativitě a realizaci jejich nápadů. Na trh dodává přes 500 produktů ve dvanácti produktových kategoriích, a to jak pro malé děti, které teprve zkoušejí malovat, tak pro manažery v pracovním prostředí s papírem a tužkou.

Firma Kores vyznává tradiční hodnoty a klade důraz na kvalitu, ale také reaguje na požadavky moderní doby a nebojí se změn. Jejím cílem je podporovat veřejnost v neomezeném kreativním myšlení, proto letos přichází s novými obaly svých produktů, které vypráví příběhy ze světa vesmíru, přírody a historie. Ke spotřebitelům budou promlouvat samotné produkty a také jejich obaly. Grafika a obsah nových obalů bude inspirovat nejen ty, kdo s produkty pracují, ale každého, kdo je jenom uvidí. Tato ambice se projeví napříč firmou a její komunikací, která bude nevšední, podnětná, vtipná, šokující a odlišná od konkurence.
Nové obaly jsou vysoce kvalitní a ekologické, s výraznými prvky značky Kores a jednotnou prezentací klíčových produktových benefitů. Zároveň má obal každého produktu svůj motiv a vypráví svůj kreativní příběh prostřednictvím koláže. Koláž je výtvarná technika, při které se na zvolený podklad lepí jiný materiál, většinou vystřižený nebo vytržený, v záměrně neobvyklých souvislostech a s novým významem. Kores pastelky, fixy, vodové barvy nebo voskovky s koláží tak vypráví příběhy a budí pozornost, vyvolávají emoce, inspirují kreativní duši.

Obaly Kores s originálními kolážemi, které charakterizují každý produkt, se objeví nejprve v kategorii tvoření (pastelky, plastelíny, vodovky, tempery i prstové barvy), ale kolážový koncept se postupně promítne i do ostatních produktových kategorií včetně kancelářských potřeb. Česká republika je první z 80 zemí, kde společnost Kores představí svou novou komunikační a vizuální strategii, která se celá ponese v duchu koláží – zákazník se s nimi bude potkávat v médiích, v místech distribuce, na akcích.

Nástroj pro komunikaci a podporu prodeje v období nového školního roku

Nástrojem pro komunikaci nové komunikační a vizuální strategie společnosti Kores je mimo jiné i spotřebitelská výtvarná soutěž, jejíž princip je postavený právě na koláži. Zákazníci tvoří vlastní příběh s Kores kolážovou mapou – k dispozici je delfín z vodovek, pejsek z voskovek, bobřík jako maskot z řady Jumbo produktů a další hrdinové z obalů Kores, s nimiž vytváří svoji soutěžní koláž. Cílem soutěže je podpora kreativity, motoriky a fantazie dětí, vzdělávání, trávení společného času rodin a týmové práce skupin, představení nových obalů a inspirace od Kores.
Zákazník si vyzvedne v partnerském obchodě hrací Kores kolážovou mapu, případně si ji stáhne na kores.cz. Z této mapy vystřihne hrdiny koláží, kteří jsou jinak vyobrazeni na obalech produktů, a nalepí je technikou koláže na samostatný papír. Úkolem je vymyslet vlastní příběh pro jednoho i více zvolených Kores hrdinů a přenést ho na papír.
Tvořit může dítě nebo dospělí jednotlivec či skupina, například třída ve škole nebo celá rodina. Další podmínkou je zakomponovat do soutěžní koláže jeden EAN kód vystřižený z obalu produktu Kores, použitého při tvorbě koláže. V případě skupiny musí být těchto EAN kódů osm. Odměněno bude 300 nejkrásnějších koláží od jednotlivců či skupin, které v prosinci vybere pětičlenná porota. Soutěž trvá do 30.11. 2023.
Umělecký dohled nad soutěží převzala Monika Švec Sybolová, kurátorka Národní galerie v Praze. Hlavním partnerem soutěže je Národní muzeum v Praze.

Filozofie výroby

Kores chce přinášet svým zákazníkům, společnosti i komunitám více produktů s vyšší přidanou hodnotou a současně dbát na snížení ekologické stopy. V rámci každé produktové inovace promítá do výroby myšlenku udržitelnosti životního prostředí. Proto vyrábí ekologicky rozložitelné a zároveň zdravotně nezávadné výrobky.
Lepicí tyčinky, jediné lepicí tyčinky na českém trhu české výroby, se kterými Kores pokrývá 70 % trhu, jsou minimálně ze 60 % vyrobené z obnovitelných zdrojů. Nové ECO TYČINKY mají 95 % lepicí hmoty z přírodních materiálů a 85 % použitého obalu je z recyklovaných plastů.
Kores tužky a pastelky jsou vyrobené z vysoce kvalitního dřeva, které je těžené mimo deštné pralesy. Řada pastelek Kolores získala oprávnění k užití certifikace FSC®. Logo FSC® uvedené na výrobku znamená, že svým nákupem zákazník podporuje lesní hospodářství šetrné k přírodě a lidem.

V průběhu výroby se společnost Kores vedle kvality, spolehlivosti a použitelnosti vyrobených produktů zaměřuje také na optimalizaci výrobních procesů podle mezinárodních ekologických norem. Pro výrobní závod ve Strmilově již po několikáté obhájila certifikaci ISO 9001 a ISO 14001. Tím prokazuje nastavení vysokých výrobních standardů kvality, bezpečnosti a procesů uplatněných v souladu s ochranou životního prostředí.

www.kores.com