Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Proti globální konkurenci ochrání menší české podnikatele dobrá značka

„Rozdíly mezi velkými a malými podniky se rychle zvětšují. Ekonomický vývoj nepociťují všichni stejně a menší lokální hráči bohužel začínají ztrácet na konkurenci. Chceme je pobídnout k aktivitě pro tvorbu vlastních značek a uvolníme pro ně reklamní čas. Pomůže nám navíc Nova,“ říká v našem rozhovoru Štěpán Ryska, jednatel sítě Radiohouse, která má na starosti prodej reklamního prostoru na českých rádiích, jako jsou Rádio Blaník, Hitrádia, Rock rádio, Fajn rádio, Rádio Expres FM, Rádio Krokodýl a další.

Různé podmínky, stejný zákazník

Analýzy i každodenní zkušenosti ukazují, že menší a střední regionální podnikatelé využívají růstové možnosti méně úspěšně než větší hráči. Efekty z rozsahu se projevují a jsou patrné v oblasti využití inovací ve výrobě, informačních technologií, automatizace, umělé inteligence i marketingu. Globální firmy často operují za jiných podmínek a nedodržují stejná pravidla, která musí dodržovat český výrobce, například z Jičína. Začíná to nepovolenou podporou ve výrobě a distribuci, nedodržováním zdravotních standardů produkce, pokračuje to reklamačním řízením až po administrativu v oblasti ochrany osobních údajů. Kdo si někdy koupil něco velmi levného s dopravou zdarma z čínského e-shopu, ví. České e-shopy si také stěžují na vykupování výkonnostního digitálního reklamního prostoru asijskou konkurencí, což je další velký problém. Pravdou je, že nakonec všichni soutěží o stejného zákazníka, a menším firmám často chybí na jejich vlastním trhu dobrá, známá značka. Na tu potřebujete mimo jiné vysokou reklamní intenzitu nebo delší čas. A právě ten čas řada menších firem už nemá.

Jak vypadá podpora rádií Radiohouse a TV Nova?

Uvolníme jim reklamní čas. Počítáme s rozsahem reklamního prostoru přibližně v hodnotě 79 mil. Kč za celou skupinu. Podpora se dělí na jednotlivé regiony s ohledem na jejich velikost. Třem stovkám dosud neinzerujících klientů nabídneme nejlepší celoroční obchodní podmínky a pak jim jako bonus prakticky zdvojnásobíme množství reklamy, aby byl efekt brzy patrný. Firma, která se do takového projektu hlásí, musí mít funkční provoz a hotové vlastní standardní komunikační kanály. To dnes není jen provozovna, e-mail a telefon. Je třeba mít optimalizovaný web, fungující profily na sociálních sítích apod.

Jak bude vypadat pomoc na Nově?

Jsou tu nové reklamní možnosti, které mají ohromný potenciál. Nova nám pomáhá s vizualizací audio reklamy a zvýšením dosahu skrze HbbTV. Oceňuji jejich velkou míru ochoty participovat na takové podpoře pro malé podniky. S užitím HbbTV Novy lze regionálně velmi dobře cílit a levně produkovat kreativní obsah. Červené tlačítko na televizním ovladači dnes zná skoro každý. Společný balík jsme nazvali RH 300 Cross, protože kromě reklamních audio spotů v našich rádiích, streamech a podcastech nově nabízí rozumnou, regionálně cílenou vizuální formu reklamy v televizi.

Je program časově ohraničený?

Přihlášení do projektu RH 300 Cross je možné v roce 2024 a podpora pak funguje celý další rok. Na druhou stranu otevřeně říkám, že kdykoli se na nás někdo obrátí s problémem, kde mu reklama může pomoci, vždy najdeme individuální řešení. Konečně, jde v tomto ohledu i o budování naší značky.

RADIOHOUSE s.r.o.

Jednatel: Štěpán Ryska
+420 602 528 261
stepan.ryska@radiohouse.cz
www.radiohouse.cz