Různé podmínky, stejný zákazník
Analýzy i každodenní zkušenosti ukazují, že menší a střední regionální podnikatelé využívají růstové možnosti méně úspěšně než větší hráči. Efekty z rozsahu se projevují a jsou patrné v oblasti využití inovací ve výrobě, informačních technologií, automatizace, umělé inteligence i marketingu. Globální firmy často operují za jiných podmínek a nedodržují stejná pravidla, která musí dodržovat český výrobce, například z Jičína. Začíná to nepovolenou podporou ve výrobě a distribuci, nedodržováním zdravotních standardů produkce, pokračuje to reklamačním řízením až po administrativu v oblasti ochrany osobních údajů. Kdo si někdy koupil něco velmi levného s dopravou zdarma z čínského e-shopu, ví. České e-shopy si také stěžují na vykupování výkonnostního digitálního reklamního prostoru asijskou konkurencí, což je další velký problém. Pravdou je, že nakonec všichni soutěží o stejného zákazníka, a menším firmám často chybí na jejich vlastním trhu dobrá, známá značka. Na tu potřebujete mimo jiné vysokou reklamní intenzitu nebo delší čas. A právě ten čas řada menších firem už nemá.
Jak vypadá podpora rádií Radiohouse a TV Nova?
Uvolníme jim reklamní čas. Počítáme s rozsahem reklamního prostoru přibližně v hodnotě 79 mil. Kč za celou skupinu. Podpora se dělí na jednotlivé regiony s ohledem na jejich velikost. Třem stovkám dosud neinzerujících klientů nabídneme nejlepší celoroční obchodní podmínky a pak jim jako bonus prakticky zdvojnásobíme množství reklamy, aby byl efekt brzy patrný. Firma, která se do takového projektu hlásí, musí mít funkční provoz a hotové vlastní standardní komunikační kanály. To dnes není jen provozovna, e-mail a telefon. Je třeba mít optimalizovaný web, fungující profily na sociálních sítích apod.
Jak bude vypadat pomoc na Nově?
Jsou tu nové reklamní možnosti, které mají ohromný potenciál. Nova nám pomáhá s vizualizací audio reklamy a zvýšením dosahu skrze HbbTV. Oceňuji jejich velkou míru ochoty participovat na takové podpoře pro malé podniky. S užitím HbbTV Novy lze regionálně velmi dobře cílit a levně produkovat kreativní obsah. Červené tlačítko na televizním ovladači dnes zná skoro každý. Společný balík jsme nazvali RH 300 Cross, protože kromě reklamních audio spotů v našich rádiích, streamech a podcastech nově nabízí rozumnou, regionálně cílenou vizuální formu reklamy v televizi.
Je program časově ohraničený?
Přihlášení do projektu RH 300 Cross je možné v roce 2024 a podpora pak funguje celý další rok. Na druhou stranu otevřeně říkám, že kdykoli se na nás někdo obrátí s problémem, kde mu reklama může pomoci, vždy najdeme individuální řešení. Konečně, jde v tomto ohledu i o budování naší značky.
RADIOHOUSE s.r.o.
Jednatel: Štěpán Ryska
+420 602 528 261
stepan.ryska@radiohouse.cz
www.radiohouse.cz