„Dělali jsme jeden projekt v Moldávii a poprvé jsme ochutnali vína s této černomořské oblasti,“ začíná vyprávět podnikatelský záměr dnes evidovaný pod společností Welltex, s.r.o. jeden ze spolumajitelů – Richard Žalud. „A jak jsme tam tak jezdili, tak jsme často vína ochutnávali. Poznávali jsme skvělá vína a chtěli jsme, aby i naši přátelé měli příležitost je ochutnat. Z přátel se postupně stali zákazníci a z nových zákazníků přátelé. U toho jsme zjistili, že v podstatě nikdo z této oblasti do Čech kvalitní vína nedováží. V té době jsme právě koupili starý barokní dům v centru Litoměřic, a tak se propojení krásně nabízelo. Přidali jsme k tomu i vína z Gruzie a Arménie a přivezli tak do Čech trochu opomíjené, ale o to zajímavější chutě. Postupně jsme vybudovali showroom pro tato vína, veřejnosti přístupnou vinotéku a vedle toho velkoobchod. Dům číslo 4 v Mostecké ulici jsme kompletně zrekonstruovali a vytvořili v něm prostory pro eventy od 12 do 120 osob.” V podzemí se nachází unikátní 2 patra původně gotických sklepů, sloužících jako degustační sklepy pro ochutnávky. Víno chutná ve sklepě vždy o trochu lépe. Je zde možnost degustace ve dvou sklepech pro 12 nebo až 25 osob. Příjemnou atmosféru ochutnávek doplňují Richard a Martin osobními zkušenostmi a zajímavostmi o jednotlivých vínech a vinařích.
Zajímavostí je, že zde návštěvníci mohou ochutnat i vína vyráběná tradiční metodou vinifikace v nádobách „Qvevri“. Jde o vejcovité hliněné nádoby používané pro výrobu, zrání a skladování vína. Vinařský proces zahrnuje lisování hroznů a následné nalévání šťávy, hroznových slupek a jadérek do Qvevri, které je utěsněno a zakopáno v zemi, kde víno následně kvasí po dobu jednoho až šesti měsíců. Vzniká naturální víno s velmi osobitým charakterem a mnohovrstvou chutí. Do sklepů Noravank je dovážena i spousta vín z netradičních, autochtonních odrůd nepěstovaných nikde jinde v Evropě.
Vinárna v tomto krásném domě mezi dvěma kostely v historickém centru Litoměřic si hned po otevření našla své příznivce. „Je otevřena každou středu až sobotu odpoledne a před návštěvou doporučujeme rezervaci místa, hlavně večer bývá beznadějně obsazeno,“ podotýká Martin. „Hosté zde vychutnávají netradiční chutě vín a také ve vinárně pečený náš vlastní kváskový chléb. Někdy hosté i vtipkují, že tam chodí hlavně na něj.“
Vzhledem k letitým zkušenostem Richarda a Martina z oboru 3D reklamy nabízí vína i jako dárkové předměty firemním zákazníkům, samozřejmě s možností opatření logem zákazníka.