Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

MORIS design: den ode dne lepší!

Lídr v oboru in-store designu slaví 25 let výročí od založení

Příběh rodinné firmy

Na začátku byla velká touha zakladatele Radomíra Klofáče se realizovat. Neměl peníze ani zkušenosti, ale byl mladý a chtěl být v něčem nejlepší. 7. května roku 1997 se rozhodl, že založí firmu. Ještě ten den sehnal první prostory, starší plotr a grafika. Tím začala jedna z kapitol života firmy MORIS design. Prvním oborem byla výroba reklam. Nadšení bylo tak nakažlivé, že brzy měl dostatek zakázek. Rychle však pochopil, že mu pouze toto odvětví nestačí. Jeho klienty byli majitelé prodejen, kteří po něm chtěli, aby vyráběl prodejní stojany. Znamenalo to pořídit větší výrobu. Postavil tedy výrobní halu, která nastartovala expanzi firmy. Paradoxně nejdůležitějším milníkem byla přicházející krize 2007, kdy táta udělal své nejtěžší rozhodnutí. Nikoho nevyhodil a zcela proti logice začal školit své zaměstnance, nakupoval technologie a věnoval se novému odvětví — designu a realizaci celých prodejen. Nakonec se vše vyplatilo. Po krizi byla konkurence zdecimovaná, ale my jsme byli připraveni. Vyhráli jsme zakázku na realizaci 800 prodejen. Tehdy táta pochopil, že podnikání není jen vydělávání peněz, ale především jde o intuici, motivaci, morálku a poctivou tvůrčí práci.

Bez práce nejsou Klofáče

Jsme skutečně jedni z mála, kdo se může pochlubit dodatkem Rodinná firma. V roce 2010 se do firmy přidali ještě jako studenti synové zakladatele Adam a Filip. Jejich výhodou bylo to, že si prošli celou firmou od samého začátku a táta je nijak nešetřil. Začali skutečně na dvoře s koštětem a přes jednoduchou činnost ve výrobě se přes střední management propracovali až k dnešním respektovaným spolumajitelům firmy.

Vlastní výrobní hala a stavební divize je výhodou

Dnes máme vlastní továrnu a jsme největší rodinná firma, která umí vytvořit design prodejen a vše vyrobit ve vlastní výrobě. Náš výrobní, vývojový a administrativní areál se nachází v Malešicích v Praze 10 o rozloze 6 677 m2. Navíc díky rozšíření o naší stavební divizi zajišťujeme také komplexní stavební práce, kde figurujeme většinou jako Generální dodavatel. Umíme tak vyvinout design, vyrobit a namontovat celý interiér včetně venkovního značení, zrealizovat stavbu a poté celé roky servisovat.

Vlastní testovací prodejna v naší hale

Obrovskou výhodou je, že díky našemu testovacímu prostoru, který má unikátních 100 m2, můžeme prototypovou prodejnu postavit před zahájením sériové výroby pro odladění jak materiálů, tak i funkčního řešení. Zákazníci si veškeré materiály a provedení mohou nejen osahat, ale i důkladně otestovat personálem, aniž by museli zavírat jakoukoli prodejnu. Odhalování nového designu je většinou doprovázeno silnými emocemi a to bývá zákazníky velmi kladně ceněno. Samozřejmostí je, že můžete využít VR brýle a projít si všechny detaily i ve 3D.

Největší počet ocenění v oboru.

Jasným důkazem toho, že naše výrobky dobře fungují, je fakt, že jsme získali více jak 60 mezinárodních ocenění z nejprestižnějších soutěží ve světě. Ten poslední úspěch je pro nás nejdůležitější a jsme na něj právem hrdi. Na posledním ročníku nejprestižnější celosvětové oborové soutěži POPAI Awards Paris 2021 (soutěž o nejlepší prostředky v oblasti in-store komunikace) jsme vyhráli 3 prestižní ceny – sošky zlatého, stříbrného a bronzového indiána za designové projekty SUPER ZOO, SPORTISIMO a PANASONIC ENELOOP. Jako JEDINÁ firma v historii soutěže jsme navíc uspěli v TOP 3 se dvěma projekty (Sportisimo + Super ZOO) v jednom ročníku v nejtěžší kategorii za celou historii soutěže! „Shopfiting Multiple achievements“ je kategorie, kde musíte přesvědčit, že koncept je funkční v řetězovém rozsahu, mezinárodně aplikovatelný a je nákladově rentabilní.

Jak říká náš táta, „zrálo to jen 25 let“.
Díky rebrandingu klienti rostou v průměru o 27 %

Naše motto je: „Dát klientovi víc, než čekal“. Proto pravidlem všech našich zaměstnanců je starat se o klienta na 107 procent. Jednoduše řečeno, našim klientům dáváme vždy něco navíc. Dnes máme díky takovému přístupu za sebou mnoho realizací po celé Evropě. Z těch aktuálních uvedu více jak 100 rebrandovaných prodejen Super zoo, kde díky našemu novému rebrandingu tržby Super zoo meziročně vzrostly o skvělých 27 procent. (zlato v Popai Awards Paris). Mohu uvést i nový koncept pro řetězec Sportisimo, který vyhrál zmiňovanou cenu za design koncept, rebranding obchodů Footshop po celé Evropě nebo projekty pro např. O2, Vodafone, CK Fischer, Teta drogerie, Plzeňský Prazdroj, Banka Creditas a další. Naši zákazníci především oceňují komplexní přístup a důležitý fakt, že řešení od MORIS design skutečně fungují.

Plány do budoucna

Nehodláme usnout na vavřínech, a proto jsme si další metu posunuli ještě výše. Naším cílem je realizovat velké evropské projekty, na které jsme již připraveni. V rámci Evropy máme již dostatek referencí, díky kterým jsme pro zahraniční záka

zníky relevantní partner.

Shrnujeme 25 let v kostce

MORIS design
česká firma
lídr na trhu
již 25 let
přes 1200 realizovaných prodejen
komerční interiéry
in-store design
prodejní stojany & POS a světelné reklamy.

Vyvíjíme designové a koncepční řešení s vysokou přidanou hodnotou pro zákazníka. Vyrábíme komerční interiéry, prodejní stojany, POS a branding. Zajišťujeme také komplexní stavební práce, kde figurujeme většinou jako Generální dodavatel. Máme vlastní vývojové a designové studio s testovacím prostorem a vlastní výrobou. Naše společnost vznikla v roce 1997, dnes zaměstnáváme bez mála 200 lidí a jsme lídrem v oboru. Výrobky MORISU najdete ve 45 zemích a posbírali jsme více jak 60 mezinárodních ocenění. Největším úspěchem firmy je, že výsledky naší práce užívají milióny lidí. Firemní motto, kterým se všichni ve společnosti řídí, je „dát klientovi víc, než čekal“.

www.moris.cz