Proto letos návštěvníky ve velkých řetězcích vítal zbrusu nový interaktivní kiosek, který dokáže zákazníky nejen provést všemi novinkami nebo možnostmi tisíců a tisíců her, ale zároveň zákazníky také počítat a přinášet výrobci užitečná data. O celý systém se přitom stará česká značka Artemis One.
Kiosek, který je tak trochu ‚koketka‘
„Společnost nás oslovila s tím, že chce do svých obchodů interaktivní kiosky. V čase, kdy u přístroje nikdo nestojí, běží automaticky reklama, která vábí uživatele k interakci. Jakmile se přiblíží návštěvník prodejny, senzory jej jednak zaznamenají do analytické části, ale zároveň dají povel LED světlům, aby začala se zákazníkem tak trochu ‚koketovat‘. Ta blikají a na displeji se objeví hláška, aby zákazník vstoupil do světa a začal vybírat z pestré palety možností, které dnešní hry nabízejí,“ vysvětluje Milan Krejzlík, Sales Director Philips Professional Display Solutions. Artemis One celý displej řídí tak, že není potřeba k monitoru v rámci kiosku připojovat žádné další zařízení jako počítač. Vše řídí sám monitor, ke kterému se jen jednoduše přidávají USB zařízení.
„Hlavní důvod, proč si nás výrobce vybral, byla právě tato jednoduchost. Nepotřebujeme žádný externí počítač. Všechna příslušenství, včetně řadiče, LED světel, RGB prvků je přes USB připojené přímo do displeje Philips nebo integrovaného Android boxu. Všechny senzory, všechna čidla se dají propojit přímo do displeje Philips s Androidem. Naše konkurenční výhoda je, že software Artemis One se nahrává přímo do televize, pokud má Android, nebo do Android přehrávače. Ten to celé řeší a všechno se spravuje vzdáleně. A samotná správa je tak jednoduchá, že s tím zvládne pracovat úplně každý,“ doplňuje Milan Krejzlík.
Blikající ledky a přesná data
Artemis One je softwarový nástroj, který v současnosti využívá řada známých sítí prodejen. Například e-commerce jednička Alza.cz, čerpací stanice Shell nebo ovocné prodejny FRUITISIMO. Všechny oceňují zejména snadnou manipulaci a jednoduché ovládání s přístroji.
V případě kiosku pro konzolové hry však Artemis One šel ještě o kus dále. A na výsledném interaktivním kiosku se podílela celá řada firem. „Společnost DIGSEN, která kiosky navrhovala a vyrábí, oslovila firmu ELVAC SOLUTIONS, s níž jsme se společností KOBE pracovali na technologickém celku. Společně jsme udělali prototyp, pod kterým byl umístěný Dopplerův radar, který dokáže monitorovat počet lidí, kteří se pod kioskem pohybují. Zároveň však klient požadoval, aby všechna čidla byla umístěna uvnitř a lpěl na čisté LED stěně. Proto jsme společně celé řešení koncipovali tak, aby jeho levá strana dýchala a reagovala pomocí světel na zákazníky. A zároveň ve chvíli, kdy od toho odejdete, čidlo zaznamená, že jste pryč, a vrátí se zpět na začátek a k původní reklamní smyčce, která na displeji běžela,“ uzavírá Milan Krejzlík.