Jaký bude nový autosalon Louda Auto?

Největší a nejmodernější ve střední Evropě

U Poděbrad, nedaleko „hradecké“ dálnice, vzniká stavba, která přepíše dosavadní tuzemské představy o autosalonech. Společnost Louda Auto se tu rozhodla postavit skutečně pompézní autocentrum společně s centrálním skladem. Na ploše o rozloze šesti fotbalových hřišť vznikne prostor pro více než dvě tisícovky vozů. Nejde však jen o rozlohu nebo velikost, ale také o zbrusu novou technologickou úroveň. Právě o ní jsme se bavili s Leošem Lemberkem, sales managerem Philips Professional Display Solutions pro Českou republiku a Slovensko, který nám trochu „nadzvednul pokličku“ v oblasti připravovaných LED displejů a dalších technologických vychytávek, které na hosty nejmodernějšího středoevropského autosalonu čekají.

Ilustrační foto

Na co se můžeme v případě Louda Auto těšit?

Podle mě jde o jeden z vůbec nejvýraznějších stavebních projektů u nás v posledních letech. Je to skutečně velká, čtyřpodlažní budova, která se stane jedním z největších autosalonů v celé Evropě. My projekt vybavujeme po stránce hardwaru i softwaru. Budou tam videostěny, displeje, LED stěny. Počítá se s tím, že by v blízké budoucnosti měla být také venkovní LED stěna, která dokáže oslovovat zákazníky přímo u dálnice, protože leží v její bezprostřední blízkosti.

O jaké konkrétní typy technologií se jedná?

V případě nasazení videowall panelů zákazník zvolil kombinaci videostěnových 65“ tenkorámečkových panelů Philips z řady 65BDL6005X a pro rozměrově menší stěny jsou zvoleny panely 55“ velikostí z vyšší řady 55BDL3005X s 10bit IPS panelem. Všechny stěny jsou kalibrovány, aby byl výsledný obraz bezchybný a odpovídal i vysokým nárokům barevných odstínů výrobců vozů, kteří právě takovou kvalitu vyžadují.

Na čem aktuálně pracujete?

V tuhle chvíli se dodělávají stavební práce ve třetím patře, proto budeme osazovat našimi technologiemi další patro. Jsem přesvědčený, že projekt bude nejen pro Louda Auto, ale i pro nás samotné obrovskou referencí. Takovým živým showroomem, čeho jsou dnešní zobrazovací technologie schopné včetně představení několika produktů, které zatím nejsou na českém trhu běžné.
Zmínil jste nejen hardware, ale také software. K čemu zobrazovací technologie využívají software a jak si jej můžeme představit?
V tomhle jsme šli ještě o krok dál než samotný hardwarový výrobce. A dlouhou dobu vyvíjíme a rozvíjíme náš vlastní český software Artemis One, který umožňuje mimořádně snadnou obsluhu přehrávaného obsahu. Uvědomili jsme si, že je hezké mít špičkové technologie pro zobrazování obrazu, ale ve chvíli, kdy kladou příliš vysoké nároky na marketing nebo lidi, kteří se starají o to, co se na nich právě odehrává, přestává být řešení atraktivní. Proto jsme udělali software, kdy z jednoho místa a úplně jednoduše dokážete vše spravovat. Tak intuitivně, že to zvládne úplně každý. Naší filozofií je, aby vše bylo jednoduché jako powerpoint nebo jakýkoli jiný běžně dostupný kancelářský program. A aby všechno důležité šlo vyměnit a udělat nejvýše na čtyři kliknutí.

Využije to i Louda Auto?

Ano, byť tady se obsah nebude asi „točit“ tak často jako třeba v případě velkých retailových hráčů. Když děláme pro Shell nebo pro Alzu, které mají stovky poboček na různých místech, je správa obsahu samozřejmě ještě důležitější. Protože tam dokážete s pomocí softwaru změnit obsah na prodejnách v celé republice jediným kliknutím. U Louda Auto jde spíš o úroveň obrazu, která je skutečně absolutně špičková.

Illustrační foto

Které další projekty vám dělají momentálně radost?

Určitě mi dělá radost celý segment automotive, který po krátkém útlumu znovu nabral energii a investuje do nejnovějších technologií. Už dlouhou dobu rozvíjíme naše technologie pro Škoda Auto. Potěšilo mě, že jsme se dohodli také na spolupráci s pražskou centrálou Hyundai, kde jsme osadili interní zasedací místnosti a chodby našimi Philips zařízeními. Tam jsme se po dlouhé době setkali se specifikací, kdy marketingové oddělení si chtělo vyzkoušet jednotlivá řešení a srovnat kvalitu obrazu přímo na místě v rámci reklamy na nový vůz IONIQ. Porovnávali několik výrobců tak, že si dali displeje vedle sebe a srovnávali jejich úroveň. A my jsme z tohoto testu bez jakékoli další kalibrace vyšli nejlépe. To zahřeje.