Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

INTERSPORT expanduje a dává šanci i franchisantům

Již 20 let největší světový prodejce sportovního oblečení a vybavení radí našim sportovním nadšencům, ale také je inspiruje. Láska ke sportu – to bylo vždy pojítko mezi sportovním řetězcem a jeho zákazníky.
Rok 2022 se stal důležitým rokem expanze INTERSPORTU na českém trhu. Do konce listopadu bude mít INTERSPORT na českém trhu 38 prodejen. Jedná se ovšem pouze o první větší expanzní kroky, za kterými stojí rakouští majitelé – Harald Tscherne, Bernhard Pilz, Peter Pötscher a Michael Asen. Při otevření vlajkové prodejny v OC Westfield Chodov koncem října tuto expanzi potvrdili.

„Otevření nové prodejny je vždy něco velmi výjimečného. Je v tom tolik odhodlání a vášně. Jsme moc rádi, že INTERSPORT v České republice může expandovat a v nových prodejnách provázet zákazníky a radit jim, jak se nejlépe vybavit na jejich sportovní dobrodružství,“ uvedl Harald Tscherne s tím, že v následujících letech vidí prostor na další růst. Dlouhodobým cílem společnosti je 55 obchodů, které budou vyhovovat vysokým potřebám náročných českých zákazníků, a tím i 10% podíl na českém trhu.

Nejen 55 obchodů, ale i rozšíření sortimentu

„Zjistili jsme, že rozdíly mezi rakouskými a českými zákazníky jsou minimální,“ doplňuje Harald Tscherne. „Obě země jsou sportovně založené a rozdílů je opravdu jen pár, například v ČR se lépe prodává vybavení na hokej či florbal. V případě outdoorového vybavení a ostatních sportů, jako je lyžování či cyklistika, jsou obě země prakticky stejné.“ Prodejny navíc nabízí službu servisu sportovního vybavení jako je oprava kol nebo seřízení lyží.
S rozšířením prodejní sítě se společnost INTERSPORT chce zároveň zaměřit i na rozšíření sportovního vybavení. Soustředit se budou například na čím dál populárnější skialpinismus či elektrokola, v kterých spatřují velký potenciál. Obchody INTERSPORT jsou mezi českými zákazníky oblíbené především kvůli širokému sortimentu, vysoké kvalitě a odbornému poradenství. Vždyť v INTERSPORTU najdou přes 1500 vybraných špičkových značek.
INTERSPORT je přední světový sportovní řetězec, který chce všechny sportovní nadšence co nejlépe vybavit. Proto nabízí největší světové sportovní značky a v přímé spolupráci s nimi vybírá ty nejlepší produkty. Neopomíná ale ani spoustu kvalitních českých dodavatelů. Kromě toho má INTERSPORT řadu vlastních exkluzivních značek.

Poradenství od profesionálů

„Na všech našich prodejnách zákazník získá informace od profesionálů, kteří prochází pravidelnými školeními a jsou úzce specializovaní na konkrétní segment sportovního vybavení. Jen díky takovým znalostem si u nás český zákazník může pořídit vybavení, které bude plně vyhovovat všem jeho potřebám,“ říká Harald Tscherne. V nových prodejnách se rozšíření dočká i sortiment zboží. „Inspirovali jsme se značkami, které se osvědčily na rakouském trhu a tamní zákazníci je preferují. Vybrané značky proto v Čechách posílíme a některé na trh uvedeme zcela nově,“ dodává Tscherne s tím, že český zákazník si zaslouží pouze tu nejlepší kvalitu, kterou již běžně očekává.

Nový koncept prodejen INTERSPORT s rakouským DNA

Rakouský zážitek při nákupu sportovního vybavení – to je cíl, jenž si společnost INTERSPORT vytyčila při budování 9 nových prodejen, které od konce srpna postupně u nás otevírá.
„Po prodejnách v Praze na Hlavním nádraží a v Karlových Varech v říjnu otevřel svoji vlajkovou prodejnu i v OC Westfield Chodov. Další dvě prodejny byly otevřeny v Brně, další v Českých Budějovicích, ve Zlíně, v Trutnově a další je plánovaná v Jihlavě,“ vysvětluje Harald Tscherne, jeden z majitelů společnosti INTERSPORT s tím, že otevření nových prodejen je součástí komplexní strategie společnosti, jak oslovit širší veřejnost a prohloubit povědomí o značce. „Nový koncept prodejen je určený pro nejnáročnější zákazníky v segmentu sportu, kterými Češi bezesporu jsou. I proto se opíráme o rakouské DNA naší společnosti a přenášíme do Čech rakouskou úroveň prodeje,“ doplňuje další z majitelů, Bernhard Pilz.

Koncept Pure jako nový standard nakupování v Čechách

Nové prodejny vznikly na strategických místech převzetím bývalých prodejen Hervis. „Z 19 prodejen jsme převzali 9, které svou polohou, parametry a potenciálem dalšího růstu obratu zapadají do strategie expanze značky na českém trhu. V rámci nově otevřených prodejen se pak bavíme o celkové prodejní ploše 7 200 m2, o které se stará přes 100 nových zaměstnanců,“ vysvětluje Pilz, který upozorňuje, že ve všech nových prodejnách čeká náročné české zákazníky nákupní zážitek ve standardu, na který jsou zvyklí z rakouských prodejen. „Tomu odpovídá jak kvalita a šíře sortimentu, tak odborné poradenství. Na první pohled se však prodejny také odlišují vizuálně, a to celkovým konceptem Pure,“ dodává. Prodejny jsou zařízeny s důrazem na udržitelnost, nechybí autentické přírodní materiály ani ekologické doplňky. Kromě toho naleznou zákazníci několik dalších nových prvků, které zvyšují komfort nakupování – dřevěné stromy, kvalitní osvětlení, komfortní zkušební kabiny nebo ozvučení prodejny.

INTERSPORT Westfield Chodov posouvá hranice nákupního zážitku

Nová vlajková prodejna společnosti INTERSPORT v OC Westfield Chodov zaujme na první pohled svým moderním designem. „Při plánování této prodejny jsme hranice nákupního zážitku chtěli posunout ještě dál. Pracujeme zde proto s modelem Pure plus plus, který kopíruje nejlepší prodejny v Rakousku. Vnitřní uspořádání s řadou zcela nových prvků reaguje na potřeby náročných zákazníků tak, aby zážitek z nákupu neměl konkurenci,“ upozorňuje Bernhard Pilz. „Naším cílem je vyhovět nárokům všech sportovců. Od profesionálů až po amatérské. Je pro nás proto důležité, aby každý u nás našel to pravé a aby u nás dostal 100% servis,“ dodává Pilz.

Staň se partnerem společnosti INTERSPORT!

V první fázi aktivní expanze se v Česku od roku 2001 INTERSPORT rozšiřoval především formou franchisingu. Tato cesta se ukázala jako správná. Franchisanti INTERSPORT jsou samostatní podnikatelé, kteří znají svůj regionální trh nejlépe a jsou na něm optimálně integrovaní. Systém franchisy přenechává partnerům dostatečnou volnost a velkou míru individuality a právě ta byla odjakživa receptem úspěchu firmy INTERSPORT. Pro vývoj trhu v České republice je zodpovědný INTERSPORT Rakousko. Franchisoví partněři profitují z rozsáhlých služeb jako je např. profesionální analýza prodejního místa, podpora při plánování a zařizování obchodu, společný marketing a osvědčené provozní koncepty až po řešení IT, řízení prodeje zboží či řešení pokladen. Více informací získá zájemce o franchisingovou licenci buď na telefonním čísle: +420 602 666 682 nebo na e-mailu: katarina.mikitova@intersport.cz
Společnost INTERSPORT ČR s.r.o. je součástí obchodní organizace INTERSPORT International, který nyní působí již ve 42 zemích světa a 5500 prodejnách.