Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Elektrárna: Pivo z Plzně

Experimentální pivovar Plzeňského Prazdroje sídlí v budově bývalé elektrárny na soutoku řek Mže a Radbuzy. Český pivní trh obohacuje spodně i svrchně kvašenými speciály napříč pivními styly už od roku 2020, od ledna 2024 nově pod názvem Elektrárna. Původní značku Proud se Plzeňský Prazdroj rozhodl využít pro nový typ českého ležáku, reprezentujícího „nový proud“ v českém pivovarství. Na téma využití piva s vlastní etiketou pro nejrůznější akce a nebo firemní dárky jsme hovořili s Evou Karbanovou z marketingového oddělení pivovaru Elektrárna.

Pivo s vlastní etiketou a brandované balíčky pro firmy či konkrétní akce stále rostou na oblibě. Nakolik se tento trend projevuje v produkci pivovaru Elektrárna?

Každým rokem se nám poptávky po pivech s vlastní etiketou navyšují, z čehož máme opravdu velkou radost. Tyto zakázky se tak stávají stále více součástí naší běžné produkce.

Jde o celoroční záležitost, nebo zájem o tyto originální produkty evidujete hlavně před Vánoci?

Určitě ano, firmy nejčastěji poptávají pivní speciály s brandingem před Vánoci jako dárek pro své zaměstnance nebo obchodní partnery. Občas ale tvoříme piva s vlastní etiketou i na různé akce, oslavy či výročí firem.

Můžete zmínit již realizované spolupráce?

Piva s vlastní etiketou děláme pravidelně pro České dráhy, společnost TD Synnex, ale i pro hudební festivaly Brutal Assault a Obscene Extreme. Balíčky s pivy jsme připravovali pro řadu firem – např. Zásilkovnu, MillTech, Swietelsky, Plzeňskou teplárenskou, Schwarzmüller, WTB, MEA a mnoho dalších.

Přiblížíte jednotlivé fáze komunikace se zákazníkem, na jejímž konci je firemní pivo či balíček na míru?

Když nás zákazník poptává ohledně možnosti vlastních piv, nejprve si upřesníme, o jaký pivní styl z našeho aktuálního portfolia má zájem. Nejčastěji jde o náš klasický ležák Ventill. Po výběru piva následuje dohoda ohledně počtu kusů, obalu, případně dárkového balení a jeho brandingu. Následuje cenová kalkulace a tvorba etikety, buď dle šablony s grafiky firmy, nebo návrh udělají naši vlastní grafici. V rušnějších obdobích navíc občas sama přiložím ruku k dílu při kompletování balíčků, takže jsem v kontaktu s klientem od úplného počátku až k výrobě finálního produktu.

Jaké je minimální množství u objednávek jak plechovek s vlastní etiketou, tak balíčků?

Pokud má firma zájem o naše pivní speciály s vlastní etiketou, je minimální odběr 300 ks plechovek o objemu 500 ml. Dále je možnost objednat si naše standardní piva v dárkové odnosce, kterou lze obrandovat samolepkou. U těchto balíčků rádi připravíme zakázky už od jednotek kusů.

Když je řeč o „tekutých“ firemních dárcích, dosud byly častěji orientovány spíše na víno. Proč podle vás dát přednost raději pivu v této formě?

Protože klíčenky, hrnečky, ponožky a víno už dostal asi každý… 🙂 Ne, dělám si legraci, ale věřím, že firmy stále hledají originální formu, jak obdarovat své partnery či zaměstnance. A pivo s vlastní etiketou je krásná pozornost, která potěší. Navíc pivo obléknuté do firemního hávu je opravdu jedinečný dárek.

Boom zaznamenávají také zážitkové dárky. Co můžete nabídnout v této oblasti?

V našem experimentálním pivovaru pořádáme každý pátek a sobotu prohlídky pro veřejnost, během nichž návštěvníci poznají jak zajímavou historii budovy pivovaru, tak i současnost. A hlavně ochutnají naše piva přímo u zdroje! Určitě bych doporučila také pivní degustaci v Pivotéce v plzeňském Pivovarském muzeu, kde může každý zájemce proniknout do tajů rozmanitého světa piva a ochutnat 8 vzorků různých pivních stylů.

Ve stálém portfoliu Elektrárny spotřebitelé najdou speciály:

Ventill – světlý český ležák bez lepku, Proovan – nealkoholická IPA bez lepku, citrusový Yuzu Ale, lehká osvěžující Sunrise IPA a Kisseláč Višeň.
Všechna piva kromě nealkoholického piva jsou nefiltrovaná a nepasterizovaná. Součástí nabídky jsou také limitované či sezónní speciály s nejrůznějšími ingrediencemi, jako je ovoce či koření, piva stařená v sudech po víně nebo whisky apod. Všechna piva ze základní řady je možné objednat v on-line obchodě Rohlík.cz, v prodeji jsou také v hospůdkách a pivotékách.

Eva Karbanová
Pivovar Elektrárna
Eva@pivozelektrarny.cz
+420 724 618 526
pivozelektrarny.cz