Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

DEKOR = kvalita, rychlost a produktivita výroby v POS

V odborných článcích se neustále prezentuje především kreativita a design v POS projektech. Určitě je nutno souhlasit s tím, že úroveň kreativní koncepce je zásadní pro úspěšnost celého projektu v marketingové kampani. Nicméně důležitým faktorem je také technické a výrobní zázemí každé firmy stojící na straně dodavatelské. Sebelepší kreativní koncepce nemusí být úspěšná, pokud se nevyrobí v dané kvalitě, v daném termínu a také za určité náklady, které umožní realizovatelnost celého projektu s ohledem na rozpočty zadavatelů.

Z pohledu firmy DEKOR, spol. s r.o., jejíž design v oblasti interiérů a marketingu at-retail se proslavil nejen u nás, ale i ve světě, se jeví jako optimální řešení propojení jak kreativity, tak vysoké úrovně technického a výrobního know-how. Výsledkem je podle majitele firmy, Libora Jordána, s nímž jsme vedli rozhovor, nejenom absolutní kontrola nad všemi fázemi celého procesu, ale i záruka objektivních výrobních nákladů.

„Naše firma se snaží jít touto cestou,“ říká Libor Jordán, „a proto každoročně investujeme do výrobních technologií v řádech milionů korun a snažíme se vždy pořizovat v danou chvíli tu nejnovější výrobní high-tech technologii a technologie vyplývající z potřeb našich zákazníků. Důvod je prozaický. Technologie špičková dnes bude za dva až tři roky již zastaralou, a proto čím vyšší konkurenční výhodu získáme nyní, tím déle budeme konkurenceschopní bez nutnosti znovu investovat.“

Můžete být konkrétnější, jaké technologie máte na mysli?

„V minulém roce jsme investovali do řady nových výrobních technologií z různých odvětví. V tiskových technologiích jsme udělali velký krok dopředu v pořízení tiskáren na rolové materiály v podobě tiskárny Epson, ale i latexové tiskové technologie na plošné materiály o šířce 2,5 metru od firmy HP. Jedná se o tiskové stroje se špičkovou technologií, s výjimečnou kvalitou tisku a ekologickým provozem. Dále na tiskové technologie navazující technologie laserové a plotrovací, kde jsme flotilu strojů rozšířili o výrobní zařízení od firem SEI a Kongsberg. Jedná se opět o stroje poslední generace vybavené čtecími kamerovými systémy zaručujícími absolutní přesnost a kvalitu obrábění.“

Ke konci loňského roku byla vaše „továrna na design“ rozšířena o další novou halu s nejmodernějšími výrobními technologiemi z nábytkářského oboru. Prozradíte nám, co nová hala skrývá?

„Naší největší chloubou je tato nová výrobní hala stolárny rozšiřující naše výrobní prostory o dalších 1000 m2. Hala je vybavená CNC centry (3 a 5osá konfigurace) s automatickým podavačem materiálu, na které navazuje CNC hranovací centrum také s automatickým podavačem dílů. Další zázemí, jako montážní korpusový lis, automatická kolíkovačka či balicí linky na nábytek, jen doplňují kompletní obsazení moderní stolařské dílny. Toto strojní vybavení posunulo kvalitu, rychlost a efektivitu naší výroby opět před naši konkurenci.

Samotný výrobní hardware by však byl k ničemu, pokud k CNC strojům nemáte odpovídající software zaručující rychlou a bezchybnou přípravu výrobní dokumentace. Proto naši nemalou investici doplňuje sofistikovaný konstrukční a výrobní software IMOS reprezentující špičku v oblasti řízení CNC obráběcích strojů.“

Umožňujete Vašim zákazníkům nahlédnout pod pokličku výroby jejich interiérových komponent nebo jsou všechny tyto technologie střeženy jako výrobní know-how?

„Velmi oceňujeme zájem našich zákazníků se osobně seznámit s těmito špičkovými výrobními technologiemi a rádi je prezentujeme. Věříme, že i když jsou naši zákazníci odborníky z marketingu či trade marketingu, znalost technických a výrobních souvislostí je pro ně z profesního hlediska velkým přínosem. Je pro ně následně jednodušší plánovat jednotlivé kampaně a respektovat v nich výrobní zákonitosti, které je důležité neurychlovat za reálné možnosti, a tím se vyvarovat zbytečným problémům. Tímto chceme pozvat zájemce z řad značek do naší firmy, kde je rádi seznámíme s moderními výrobními technologiemi.“

Kde čerpáte zdroj informací o nových trendech a technologiích, které se objevují ve vašem oboru?

Naše firma je zakládajícím členem oborové asociace POPAI, což je zcela jistě jeden zdroj informací a jsme také jediná firma z ČR členem asociace GIC, což je takový malý globální privátní klub firem působících v oboru in-store komunikace. Díky zastoupení ze všech světadílů kromě Austrálie máme neustálý přehled o trendech, novinkách, technologiích a inovacích v oboru ze všech částí světa. Tyto informace nabízíme našim zákazníkům, které je mohou přednostně využívat pro svoje marketingové projekty.

Více informací o těchto technologiích najdete také ve firemním videu na stránkách www.dekor.cz.