Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

CUPRA otevírá své nové sídlo a slaví debut prvního modelu CUPRA Leon

Značka CUPRA u příležitosti svého druhého výročí slavnostně otevřela komplex CUPRA Garage. Nové sídlo stojí v sousedství centrály společnosti SEAT. Mladá automobilová značka během slavnostní akce poprvé představila globálnímu publiku první modelovou řadu CUPRA Leon, a to včetně nových závodních verzí. CUPRA se navíc vydává na cestu k elektrifikaci prezentací svého prvního hybridního modelu.

Značka CUPRA uzavřela rok 2019 meziročním nárůstem prodeje o 71,8 % na téměř 24 700 vozů a v roce 2020 ji čeká představení mnoha novinek. Kromě otevření nového sídla v ekologické a energeticky úsporné budově s plochou 2400 metrů čtverečních, jejíž architektonické řešení připomíná boxy na závodních okruzích, bude zprovozněno také nové technické zázemí pro závodní oddělení CUPRA Racing Factory. Značka CUPRA investovala do svého nového komplexu s prostory pro 200 zaměstnanců 5,3 milionu eur.

„Před dvěma roky jsme se rozhodli etablovat samostatnou značku CUPRA, která se během krátké doby stala naší nejziskovější obchodní jednotkou. CUPRA poskytuje společnosti SEAT příležitost vyrábět modely s vyšším ziskem a oslovovat nové zákazníky. Obě značky jsou skvělým základem pro pokračování našeho růstu. A nynějším zprovozněním našeho nového sídla činíme další krok k upevnění pozice značky CUPRA,“ řekl Carsten Isensee, zastupující předseda představenstva a člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za finance a IT, na tiskové konferenci u příležitosti premiéry modelu CUPRA Leon.

#2020: klíčový rok

CUPRA v letošním roce ukáže svůj potenciál na automobilovém trhu rozšířením produktové řady a expanzí na mezinárodní trhy. Značka naváže na úspěchy modelu CUPRA Ateca a své produktové portfolio posílí prvním modelem CUPRA Leon, který bude nabízen v karosářských verzích hatchback a Sportstourer, a modelem CUPRA Formentor, který byl jako první zkonstruován specificky pro tuto značku.

Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA a člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing, zdůraznil, že „výsledky dosažené v uplynulých dvou letech, s téměř 40 000 prodanými vozy, dokládají velký potenciál této značky. CUPRA roste rychleji, než jsme očekávali, a proto jsme museli vybudovat nové zázemí pro tým značky CUPRA a zdvojnásobit počet zaměstnanců na 200. Nyní vstupujeme do nové fáze, v níž ukážeme, že sportovnost může být elektrifikována, a to uvedením tří hybridních modelů. A plánujeme, že s kompletní produktovou řadou přispějeme společnosti SEAT celkovými příjmy z prodeje ve výši jedné miliardy eur“.

Griffiths také uvedl, že sériově vyráběná verze modelu CUPRA Formentor bude veřejnosti poprvé představena na letošním Ženevském autosalonu a podle plánu bude uvedena na trh ve druhém pololetí.

První člen rodiny

Značka CUPRA využila příležitosti oficiálního otevření svého sídla k premiéře nové rodiny CUPRA Leon, nejprodávanějšího modelu značky, jehož poslední generace se může pochlubit 44 000 prodanými vozy během čtyř let. CUPRA hodlá na tyto úspěchy navázat ještě širší nabídkou, která bude zahrnovat karosářské verze hatchback a Sportstourer ve spojení s širokým výběrem vysokovýkonných pohonů od zážehových jednotek až po externě nabíjitelný hybridní systém, a to ve třech výkonových stupních: 245 k, 300 k a 310 k.

Model CUPRA Leon je považován za „Krále Leonů“ a na trh bude uveden v posledním čtvrtletí letošního roku. První CUPRA Leon s logem značky nabídne automobilovým nadšencům, kteří jsou otevřeni elektrifikaci a hledají mimořádné potěšení z jízdy, vysoké výkony, jedinečný design, vynikající komfort a nejmodernější techniku.

Kořeny ukazují směr cesty

Značka CUPRA odhalila rovněž novou verzi prvního závodního cestovního elektromobilu na světě, CUPRA e-Racer. Vedoucí značky CUPRA Wayne Griffiths potvrdil její účast v mistrovství PURE ETCR pro elektricky poháněné cestovní vozy, jehož první ročník se uskuteční v letošním roce. S vozy CUPRA se na start postaví jezdci Mattias Ekström a Jordi Gené.

Inženýři značky, zrozené ve světě motoristického sportu, vyvinuli také nový cestovní závodní vůz CUPRA Leon Competición, poháněný zážehovým motorem. Tento vůz představili Ekström a Gené, kteří se během prezentace zaměřili na vylepšenou aerodynamiku a použití lehkých komponentů, vyvinutých s využitím metody aditivní výroby, pro ještě optimálnější rozložení hmotnosti.

CUPRA navíc představila nové závodní kombinézy pro týmové jezdce a kolekci týmového oblečení připravenou ve spolupráci se značkou Sabelt, globálním lídrem na trhu výbavy pro motoristický sport.

Nový domov pro značku CUPRA

Slavnostní otevření komplexu CUPRA Garage se zúčastnily také tváře značky CUPRA, mezi něž od uplynulého týdne patří Marc ter Stegen, brankář fotbalového týmu FC Barcelona.

Značku CUPRA reprezentoval na akci elitní tým šampionů, jehož členy jsou mimo jiné čtyři ambasadoři ze světa padelu – Argentinec Fernando Belasteguín, Pablo Lima, Alejandra Salazarová a Ariana Sánchezová – dále olympijský medailista Saúl Craviotto a závodní jezdec Mikel Azcona.

CUPRA v souladu se svou misí vytvářet exkluzivní, limitované kolekce produktů, které reprezentují životní styl značky, představila několik prototypů z nových společných projektů. Barcelonský výrobce osvětlení Marset vyvinul přenosnou svítilnu CHISPA, která je napájena akumulátorem. Společnost Marset navrhla její design pro značku CUPRA. Obuvnická značka Mikakus představila dva prototypy sportovních bot do města, navržené a vyrobené pro automobilovou značku. CUPRA kromě toho předvedla ultra lehké, skládací jízdní kolo s elektrickým pohonem, které bylo zkonstruováno a ručně vyrobeno barcelonským cyklistickým butikem UNNO.

Značka CUPRA navíc rozšířila svou produktovou řadu zavazadel a slunečních brýlí, vyráběných ve spolupráci s italskými manufakturami TRAKATAN a L.G.R. Španělská značka usiluje o spolupráci s osobnostmi a firmami, které hovoří stejným designérským jazykem a sdílejí stejný způsob vytváření zážitků.