Jak se zrodila myšlenka založit značku Cobra a jaké byly počátky fungování?
Cobru založili mí rodiče už v roce 1990 – viděli ohromný rozdíl mezi nabídkou interiérového vybavení v Československu a západních zemích. První léta firma stála jen na jejich úsilí, vše řešili přímo z bytu, první sklad byl v garáži. Z dnešního pohledu úsměvné, ale byla to tehdejší běžná realita. Dodnes jsme rodinná firma a jsem pyšná na to, co mí rodiče dokázali vybudovat.
S jakou filozofií Cobra vstoupila na trh?
Podstatou našeho úspěchu byla a stále je schopnost nabídnout zákazníkovi takové řešení, které skutečně potřebuje. Rádi spolupracujeme se špičkovými designery a architekty na prestižních projektech, zároveň ale umožňujeme i běžným zákazníkům vybrat si kliky v designu a ceně, která mu bude vyhovovat. Segmentace zákazníků a schopnost nabídnout ideální řešení byla vždy silnou stránkou naší firmy.
Jaké úspěchy považujete za stěžejní? Prosazení designové kolekce Cobra Q?
Ano – osobně jsem ráda, že se prosazujeme i v segmentu designových a prémiových kování. Například do trojice kování Cobra Q – Infinity, Spectra a Ultima – se podařilo vtělit náročné zadání – solidnost, ergonomie, moderní elegance, za což jsme získali nejprestižnější světová designová ocenění od trojitého (!) Red Dot Award po Iconic Award. To nám potvrzuje konkurenceschopnost a výjimečnost značky Cobra, zároveň deklaruje hodnotu finálních produktů samotným zákazníkům.
Kdy jste přistoupila do firmy a na jaký popud? Co bylo pro Vás nejtěžší?
Naplno jsem do firmy nastoupila po dokončení studií v Londýně. Je jistě příjemné přijít do fungující rodinné firmy, na druhou stranu jsem převzala i zodpovědnost za tátovo životní dílo. V životě člověk nese zodpovědnost za vlastní výkon, ale v rodinné firmě dáváme v sázku úsilí a úspěchy rodičů, emocionálně je to zkrátka úplně jiná liga. Nemohu připustit, že bychom byli neúspěšní.
Jak přistupujete k zákazníkům?
Dveřního kování se musíte dotknout, až pak si ho koupíte. Musíme dát koncovým zákazníkům šanci kliku vidět, osahat si ji, vědět, že velikostí, tvarem i barvou vyhovuje jeho potřebám – nejlépe tedy na showroomech. Při nákupech v eshopu při naší velikosti a počtu transakcí už takovou možnost nemáme, nicméně přímo na našem eshopu www.matekliku.cz funguje filtr asistent výběru, který umožní nakupujícím lépe vybírat dle prvotního zadání.
Velkou péči věnujeme spolupráci s architekty, developery a staviteli – novostavby nabízejí řadu možných řešení a stylů, máme možnost vnímat koncept a zadání. Na druhou stranu často řešíme rekonstrukce starých domů, kde dokážeme nabízet i řešení, které schválí památkáři. Samostatnou kapitolou jsou veřejné stavby, kde rádi poskytujeme i odbornou spolupráci – to se týká například panikových, objektových kování či antibakteriálních klik.
Jaký je podle vás typický zákazník vašich designových klik?
Každopádně je nutné říct, že se nebavíme o výrobku pro „horních deset tisíc“. Jako zákazníka si představuji člověka, kterému není lhostejné, čím je obklopen. Nesoustředí se jen na cenu, je senzitivní a umí ocenit kvalitu, nadčasovost a krásu. Je pravděpodobné, že má rád moderní interiéry, vyznává spojení funkčnosti a elegance a vnímá, že krása se skrývá v detailech.
Jaký vývoj, směry, trendy vidíte ve vašem oboru?
Osobně si myslím, že v běžném chápání dveřních kování se celé věky pohybujeme na stejném hřišti – klika má být funkční, kvalitní a krásná. Podstatou naší hry je včas poznat, co je pro každého jednotlivého zákazníka funkční a krásné.
info@cobra-cz.cz
Hlavní showroom: Cobra s.r.o., Jeremiášova 2633, 155 00 Praha – Stodůlky.