Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Cobra …a máte kliku

Dveřního kování se musíte dotknout, až pak si ho koupíte. Musíme mít šanci kliku vidět, osahat si ji, vědět, že velikostí, tvarem i barvou vyhovuje vašim potřebám. Kromě domácností najdou výrobky Cobra své uplatnění ve firmách, kancelářích, restauracích, hotelích, penzionech… zkrátka všude, kde záleží i na tom nejmenším detailu. Společnost COBRA spol. s r.o., přední hráč na trhu s kováním a klikami v České republice, oslavil v loňském roce 30 let svojí existence. Generální ředitelka firmy – Kristina Boda – dcera zakladatele, převzala vedení firmy před 3 lety a stala se tak nepochybně jednou z nejmladších ředitelek podobně velkých firem. Požádali jsme ji, aby se ohlédla za 30 lety úspěchů značky Cobra.

Jak se zrodila myšlenka založit značku Cobra a jaké byly počátky fungování?

Cobru založili mí rodiče už v roce 1990 – viděli ohromný rozdíl mezi nabídkou interiérového vybavení v Československu a západních zemích. První léta firma stála jen na jejich úsilí, vše řešili přímo z bytu, první sklad byl v garáži. Z dnešního pohledu úsměvné, ale byla to tehdejší běžná realita. Dodnes jsme rodinná firma a jsem pyšná na to, co mí rodiče dokázali vybudovat.

S jakou filozofií Cobra vstoupila na trh?

Podstatou našeho úspěchu byla a stále je schopnost nabídnout zákazníkovi takové řešení, které skutečně potřebuje. Rádi spolupracujeme se špičkovými designery a architekty na prestižních projektech, zároveň ale umožňujeme i běžným zákazníkům vybrat si kliky v designu a ceně, která mu bude vyhovovat. Segmentace zákazníků a schopnost nabídnout ideální řešení byla vždy silnou stránkou naší firmy.

Jaké úspěchy považujete za stěžejní? Prosazení designové kolekce Cobra Q?

Ano – osobně jsem ráda, že se prosazujeme i v segmentu designových a prémiových kování. Například do trojice kování Cobra Q – Infinity, Spectra a Ultima – se podařilo vtělit náročné zadání – solidnost, ergonomie, moderní elegance, za což jsme získali nejprestižnější světová designová ocenění od trojitého (!) Red Dot Award po Iconic Award. To nám potvrzuje konkurenceschopnost a výjimečnost značky Cobra, zároveň deklaruje hodnotu finálních produktů samotným zákazníkům.

Kdy jste přistoupila do firmy a na jaký popud? Co bylo pro Vás nejtěžší?

Naplno jsem do firmy nastoupila po dokončení studií v Londýně. Je jistě příjemné přijít do fungující rodinné firmy, na druhou stranu jsem převzala i zodpovědnost za tátovo životní dílo. V životě člověk nese zodpovědnost za vlastní výkon, ale v rodinné firmě dáváme v sázku úsilí a úspěchy rodičů, emocionálně je to zkrátka úplně jiná liga. Nemohu připustit, že bychom byli neúspěšní.

Jak přistupujete k zákazníkům?

Dveřního kování se musíte dotknout, až pak si ho koupíte. Musíme dát koncovým zákazníkům šanci kliku vidět, osahat si ji, vědět, že velikostí, tvarem i barvou vyhovuje jeho potřebám – nejlépe tedy na showroomech. Při nákupech v eshopu při naší velikosti a počtu transakcí už takovou možnost nemáme, nicméně přímo na našem eshopu www.matekliku.cz funguje filtr asistent výběru, který umožní nakupujícím lépe vybírat dle prvotního zadání.

Velkou péči věnujeme spolupráci s architekty, developery a staviteli – novostavby nabízejí řadu možných řešení a stylů, máme možnost vnímat koncept a zadání. Na druhou stranu často řešíme rekonstrukce starých domů, kde dokážeme nabízet i řešení, které schválí památkáři. Samostatnou kapitolou jsou veřejné stavby, kde rádi poskytujeme i odbornou spolupráci – to se týká například panikových, objektových kování či antibakteriálních klik.

Jaký je podle vás typický zákazník vašich designových klik?

Každopádně je nutné říct, že se nebavíme o výrobku pro „horních deset tisíc“. Jako zákazníka si představuji člověka, kterému není lhostejné, čím je obklopen. Nesoustředí se jen na cenu, je senzitivní a umí ocenit kvalitu, nadčasovost a krásu. Je pravděpodobné, že má rád moderní interiéry, vyznává spojení funkčnosti a elegance a vnímá, že krása se skrývá v detailech.

Jaký vývoj, směry, trendy vidíte ve vašem oboru?

Osobně si myslím, že v běžném chápání dveřních kování se celé věky pohybujeme na stejném hřišti – klika má být funkční, kvalitní a krásná. Podstatou naší hry je včas poznat, co je pro každého jednotlivého zákazníka funkční a krásné.

www.matekliku.cz

info@cobra-cz.cz

Hlavní showroom: Cobra s.r.o., Jeremiášova 2633, 155 00        Praha – Stodůlky.