25 úspěšných let a nově pod značkou THIMM pack´n´display

Před 25 lety byla na zelené louce ve Všetatech založena česká pobočka mezinárodní skupiny THIMM. Během tohoto čtvrtstoletí se z firmy THIMM Obaly, k.s. stal jeden z nejmodernějších závodů na výrobu a zpracování vlnité lepenky v České republice.

Do dalších let společnost vstupuje pod novou značkou THIMM pack’n’display, která zastřešuje ucelenou nabídku obalů, rozšířenou o POP & POS řešení z vlnité lepenky.

Martin Hejl, jednatel závodu THIMM ve Všetatech, nám stručně představil vznik této rodinné mezinárodní společnosti.

Mám to štěstí, že jsem měl možnost slyšet příběh o založení naší společnosti přímo z první ruky, a to od pana Klause Thimma, syna zakladatele firmy. Rád se o to s Vámi podělím.
Společnost THIMM založil před 70 lety Walter Felix Thimm. V roce 1949 vznikl v německém Herzbergu velkoobchod papírem. Dnes bychom tomu říkali start-up. Časem se sortiment rozšířil o obalové materiály (balicí papír, pytle atp.). V Herzbergu byl také sklad, ve kterém se výrobky třídily a následně rozesílaly zákazníkům. V roce 1950 pak přibyly obaly z vlnité lepenky. Obchod se rozrůstal a poptávka po vlnité lepence se zvýšila na více než 500 tun měsíčně. Ale výrobci vlnitých lepenek se tenkrát tolik báli konkurence, že zpracovatelům najednou přestali dodávat. To W. F. Thimma přinutilo postarat se o vlastní výrobu vlnité lepenky. Předpokladem byla velká hala, kterou v roce 1952 našel v bývalé konzervárně v Northeimu. V roce 1964 pak do firmy nastoupil Klaus Thimm.

Jsou ve vedení ještě členové rodiny?

Ano, jsme skutečně rodinný podnik. Ačkoliv ve skupině THIMM dnes pracuje přes 3200 zaměstnanců v 19 závodech v 6 zemích světa. Klaus Thimm je v dozorčí radě skupiny a jeho syn Kornelius Thimm je od roku 2017 COO skupiny THIMM a zeť pana Thimma, Mathias Schliep, je současný CEO.

Jaké byly důležité mezníky ve vývoji společnosti v Čechách?

Jedním z mezníků bylo jistě rozhodnutí dlouhodobě investovat do automatizace a robotizace výroby. Na trhu práce chybí potřebná pracovní síla a po konzultacích s mateřskou společností jsme kolem roku 2008 dospěli k závěru, že v naší lokalitě už nebude nikdy nikdo, kdo by chtěl dělat manuální práci. A správnost tohoto rozhodnutí se nám potvrdila. Dnes máme jeden z nejmodernějších závodů v našem oboru. My v THIMM neustále investujeme do moderních technologií. V současné době je na řadě digitalizace. I zákazníci nám při návštěvách potvrzují, že jinde takový stupeň robotizace a automatizace na českém trhu neviděli.

Jaká je základní filozofie Vaší firmy?

Lidé, zaměstnanci i jejich rodiny stojí v THIMM THE HIGHPACK GROUP na prvním místě – ti udávají směr, kam se vyvíjíme, a to je i to, co nás jako rodinnou firmu vyznačuje. Lidé naplňují životem ‚Highpack‘, jim THIMM vděčí za své přednosti: vynalézavost, flexibilitu, jistotu a růst.
Obal chápeme jako komplexní řešení, které našim zákazníkům pomáhá odlišit se od konkurence a individualizovat se. Papír, který k tomu používáme, je vyráběn z FSC® certifikovaného dřeva, i tak pomáháme životnímu prostředí. Obaly od nás je možno použít i pro přímý styk s potravinami. My nezávadnost těchto obalů můžeme doložit všemi pro potravináře potřebnými certifikáty. To na českém trhu určitě nemůže každý.

Nová značka THIMM pack’n’display nastiňuje nové portfolio výrobků a služeb? To byla otázka na manažera POS projektů Leoše Másla.

Portfolio našich výrobků jsme postupem času přizpůsobili požadavkům trhu a kromě obalů z vlnité lepenky dnes nabízíme i individualizovaná, digitálně potištěná POP & POS řešení. Tuto oblast chceme na českém trhu více rozšířit a navázat na dlouholeté zkušenosti, které v rámci skupiny THIMM máme. Z naší bývalé značky THIMM Packaging však tyto široké možnosti nebyly na první pohled patrné, a proto jsme se rozhodli pro změnu.

Jaké možnosti díky novým digitálním technologiím ve Vašem oboru vidíte?

Digitální tisková technologie otevírá zcela nové dimenze v oblasti výroby obalů a POS/POP prezentací. Digitálním tiskem je možno vyrábět personalizované obaly, individuální reklamu na obalech pro propagaci značky své nebo jako prodej reklamní plochy pro třetí strany, osobní oslovení zákazníků, exkluzivní, limitované edice, obaly pro sezónní kampaně. A to už od jednoho kusu! Potisk může být nejen z vnější, ale i z vnitřní strany obalu.
V oblasti e-commerce jsou právě obaly první, co spotřebitel dostane do ruky. Zaslouží si tedy velkou pozornost. Personalizace je tahák, na který spotřebitelé slyší, a za který jsou dokonce ochotni zaplatit víc.
Aktuálně letí tzv. prolinky. Digitalizace umožňuje do tiskového motivu zakomponovat neviditelný znak, který se aktivuje mobilní aplikací. Obal nebo displej, jehož součástí je prolink, spotřebitele vtáhne do virtuálního světa, nabídne spuštění filmu na jeho mobilním telefonu nebo představí další informace k produktu. Kreativitě se meze nekladou.

THIMM pack’n’display | THIMM Obaly, k.s.
www.thimm.cz
Sledujte na LinkedIn, Twitter, Youtube #THIMM