Když před pětadvaceti lety parta kamarádů v Litoměřicích dostala nápad stavět svá vlastní jízdní kola, na kterých se budou bavit za poslechu rockové muziky, bylo jen utopickým přáním řadit se ke špičce ve svém oboru. O čtvrt století později je ale Rock Machine značkou distribuovanou do celé Evropy, její kola sklízejí mnoho ocenění a ambasadoři se umisťují na předních příčkách závodů nejen domácích, ale také závodů celosvětového formátu.
Filosofie značky Rock Machine přitom zůstává od začátku stejná – vytvářet kola pro akční jedince, kteří touží spojit spolehlivost, originalitu a výjimečnost v jednom stroji, který jim za každých okolností přináší radost a zážitek z jízdy.
Již od roku 1994 se značka zaměřuje zejména na horská kola. V roce 1998 vyvinula svůj první sjezdový speciál, se kterým se závodní tým účastnil světového poháru. Hned v roce 1999 získal v tomto podniku na Rock Machine Adrenaline 7000 Michal Maroši pódiové umístění. Během dalších let byl Rock Machine generálním sponzorem českého poháru ve sjezdu horských kol a sklízel další umístění na nejvyšších příčkách. Vedle toho ale vyráběl i sériová kola střední a vyšší třídy, která získávala oblibu mezi širokou veřejností. Do konce druhého tisíciletí byla kola Rock Machine distribuována nejen do evropských zemí, ale zamířila také na trh americký.
V tomto duchu se nesl Rock Machine i v dalších letech. Vyvinul a vyrobil sériová horská kola s váhou pod 10 kg, silniční kola i celoodpružené speciály. Než završila značka 15 let existence, prodávala se na více jak 20 trzích. V roce 2009 koupila značku Rock Machine firma BIKE FUN International, s.r.o. a přesunula výrobu kol do své továrny v Kopřivnici. Další velký zlom pak nastal v letech 2015 a 2016.
Do Rock Machine přišel jako nový produktový manažer Jaromír Spěšný, uznávaný tvůrce kol a osobnost české bikové scény. Jeho život je jako vystřižený z filmu na téma „život s kolem“. Vedle závodních úspěchů v cyklotrialu, jako je získání titulu vicemistra světa nebo mistra Japonska, je také propagátorem zábavy na kolech. Několik let žil v Japonsku, kde jeho úkolem nebylo nic jiného než vzbudit v tamních lidech větší zájem o cyklistiku.
Járovy myšlenky se tak ideálně spojují s filozofií Rock Machine. Jeho úkol jako produktového leadera je vcelku jednoduchý – začít tvořit kola, která budou v silné konkurenci ojedinělá, specifická a budou pokračovat v nastaveném vysokém standardu.
Víte, že elektrokolo může být i zajímavým firemním benefitem pro zaměstnance? Více o tomto fenoménu si můžete přečíst v březnovém vydání 2019. Nedostalo se k vám? Napište si o něj na brands@pribehyznacek.cz, rádi vám jej zašleme.