Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

JYSK business to business pro vaše kanceláře, provozovny, hotely

JYSK je mezinárodní obchodní řetězec se skandinávskými kořeny, který nabízí kompletní vybavení do domácnosti a na zahradu. Zkušenosti a snaha o ještě větší rozšíření služeb vedly společnost k založení oddělení Business to Business. Pro mezinárodní maloobchodní společnost není B2B novinkou, prodeji firemním zákazníkům se společnost JYSK věnuje již několik let a Česká republika byla v pořadí 11. JYSKovou zemí s oddělením B2B. To se věnuje firemním klientům a přináší komplexní řešení, která zahrnují vždy skvělou nabídku a profesionální poradenství.

JYSK je součástí rodinné společnosti Lars Larsen Group, jejíž zakladatel Lars Larsen otevřel první prodejnu v Dánsku v roce 1979.
Dnes má JYSK více než 3 300 obchodů v 48 zemích světa. Ve 28 z nich je JYSK provozovaný přímo, zatímco ve zbývajících 20 zemích je součástí JYSK Franchise.
S více než 3 300 prodejnami a e-shopy ve 48 zemích světa jsou JYSK a jeho skvělá nabídka i kompetentní zaměstnanci vždy nablízku.

Vyzpovídali jsme Miroslava Košťála, B2B manažera pro JYSK Česká republika, co před třemi lety vedlo k otevření tohoto oddělení.

Kromě zkušeností z ostatních zemí nás k tomu samozřejmě vedla poptávka. Sám jsem měl možnost na prodejně, kde jsem více než rok působil jako manažer prodejny, zaznamenat, že mnoho zákazníků potřebovalo větší množství našich produktů nebo produkty nakupovalo pravidelně pro svoje podnikání. Takoví zákazníci potřebují více péče, a to je při běžném provozu a starosti o samotnou prodejnu časově i technicky velmi náročné. Lákal mě potenciál toho, co všechno bychom mohli takovým zákazníkům nabídnout, a zároveň mě lákala výzva otevírat nové oddělení a hledat nové cesty a možnosti.

V České republice vidí Miroslav obchodní potenciál ve středních a menších podnicích, v turistickém ruchu a ve službách. A jaké výhody má B2B oddělení pro firemní zákazníky?

Poradenství, pomoc s výběrem a celý servis při nákupu považuji za klíčový při jednání se zákazníkem. Důležitým aspektem je také flexibilní dodání – máme vysokou skladovou dostupnost a můžeme zboží dodat kamkoliv a jakkoliv. Nezanedbatelnou výhodou je bezesporu také 6% sleva, která je poskytována firemním zákazníkům vždy a platí i na již zlevněné zboží, takže se pak mohou dostávat na velmi zajímavé ceny.

Jak se mohou zákazníci o této službě dozvědět a jak vás mohou kontaktovat?

JYSK nabízí B2B služby, které jsou zaměřeny na firemní zákazníky, jako jsou hotely, restaurace a kanceláře. Zákazníci se mohou o našem oddělení dozvědět prostřednictvím webových stránek JYSK, kde je sekce věnovaná B2B prodeji. Nebo mohou navštívit jednu z prodejen JYSK, kde jim pomůže proškolený personál. Navíc mohou zákazníci odebírat B2B newsletter, který poskytuje inspiraci, výhody, novinky a kampaně přímo na e-mail.

Jaký podíl obratu má toto oddělení? Máte povědomí, jak se B2B segmentu daří v ostatních zemích v rámci vaší skupiny?

Musím říci, že se nám povedlo vybudovat poměrně silnou značku, která je u zákazníků populární a B2B segment významně přispívá k celkové tržbě JYSKu v České republice. Podařilo se mi sestavit silný tým, sladit spolupráci se skvělými kolegy na prodejnách a daleko předčit očekávání. Letos míříme k dalšímu významnému navýšení obratu v tomto segmentu.

Jaké zkušenosti z tohoto oddělení Vám udělaly největší radost? Můžete uvést příklady takových obchodů a s čím se na vás zákazníci obracejí?

Asi není překvapením, že jsme specialisté na spánek, a tedy máme za sebou tisíce spokojených zákazníků ze segmentu ubytovacích zařízení, které umíme vybavit takzvaně od podlahy až po strop. Spolupracovali jsme snad už na všem, co by Vás v tomto segmentu napadlo, že existuje. Já osobně mám rád menší a střední zákazníky – na ně většinou nikdo nemyslí a my s nimi velice rádi spolupracujeme i díky značné síti poboček.
Radost mi také udělá, když se zákazníci vrací. Avšak největší radost mám, když se někde ubytuji a spím takzvaně v našem. To mě opravdu zahřeje u srdíčka. Je to první věc, kterou vždy kontroluji, abych mohl případně doporučit naši „JYSK skvělou nabídku“.

JYSK.cz/b2b

b2b-cz@JYSK.com