Zákazníci dnes chtějí více než jen produkt; chtějí zážitek. XR mění způsob, jakým produkty vnímáme a s jakou hloubkou je zkoumáme. Už se nejedná o to, prohlédnout si zboží na obrazovce – nyní si jej můžeme “přivlastnit”, vyzkoušet a prozkoumat v reálném čase a prostředí. Představte si, že si prohlížíte nové brýle a místo toho, abyste je jen zhlédli na webové stránce, je můžete okamžitě nasadit a procházet se v nich po městě, a to všechno virtuálně. Můžete si i umístit dosud nekoupený nábytek do vlastního obývacího pokoje, a ještě mnohem víc. Snadno si ve vlastním interiéru vyzkoušíte různé barvy čalounění a dost možná i doplňky. Tady je limitem jen fantazie vývojářů aplikace pro zákazníky.
Pro obchodníky přináší XR nepřeberné možnosti prezentace i kontaktu s klienty. Místo statických obrázků a videí mohou nyní vytvářet interaktivní zážitky, které zákazníky ponoří do světa produktů a značek. V reálném čase mohou získávat zpětnou vazbu, upravovat a přizpůsobovat svou nabídku podle aktuálních potřeb i preference zákazníků. V blízké budoucnosti nebude pravděpodobně výjimkou ani stabilní pobočka v tolik diskutovaných metaverzech – online světech, které poskytnou prostor pro zábavu, vzdělávání i obchod. Vlastní dnes vyvíjí například společnosti Meta, české Somnium Space i HTC, které mu říká Viverse. Právě poslední zmiňovaný některé společnosti využívají již dnes.
Při svých prezentacích nejnovějších technologií klade většinou důraz na důležitost vytváření hlubokých a zapamatovatelných zážitků, které má za následek vyšší míru zapojení a loajality zákazníků. Dokonce i technologičtí giganti, jako je Apple s chystaným headsetem Apple Vision Pro, uznávají potenciál XR a inspirují se u předních hráčů, jakým je HTC. S odvahou sobě vlastní však chystají pro trh zařízení v hodnotě 100 000 Kč navzdory faktu, že podobnou funkcionalitu nabízí společnosti jako HTC nebo Meta již dnes za zlomek této částky. Je tak více než jasné, že XR technologii čeká v následujících letech bouřlivý růst a je tak vhodné připravit se na něj co nejdříve.
Prodavači nyní mají možnost vstoupit přímo do domovů svých zákazníků prostřednictvím XR, nabízet personalizované konzultace, demonstrace produktů, a dokonce i virtuální procházky po obchodech. Místo toho, aby byli omezeni fyzickým prostorem, se mohou rozšířit do nekonečna.
Věřte nebo ne, ale toto všechno není pouhou sci-fi. Již brzy budeme žít v světě, kde hranice mezi realitou a virtuálním světem budou stále rozostřenější, a nákupy se pro zákazníky stanou zcela novým dobrodružstvím. Připravte se na budoucnost obchodování, která je pohlcující, inovativní a naprosto revoluční.