Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

BiOrganica, firma, co zapaluje srdcem

BiOrganica je v mnohém jiná. Srdcem a hnacím motorem bylo od počátku nakažlivé nadšení z fascinující účinnosti 100% bio kosmetiky INLIGHT, která mění pleť před očima a jde mnohem dál a hlouběji. Jako by skrze zlatavé balzámy INLIGHT přišla do koupelen sama příroda, ukázala lidem, jak dobře jim dělá přirozenost, a tím je přitáhla zpátky k sobě samým, zpátky do své náruče. Proto se zrodil nápad přinést tento objevený poklad do Čech a nechat ostatní zažít „to probuzení“. Postupně se biOrganica zaměřila právě na hledání takovýchto čistých bio pokladů s přesahem, kterých je na světě jako šafránu.

Andrea Vaníčková: zapálené předávání osobních zkušeností

Původně vystudovala práva a několik let se živila jako advokátka zaměřená na spory a arbitráže ve velké a následně ve vlastní advokátní kanceláři. Rozběhnutá kariéra, doma první ratolest, nic nenasvědčovalo tomu, že by měnila obor. Pak přišel nečekaný impuls v podobě objevu malé britské značky bio kosmetiky Inlight. To její život doslova obrátilo. Společně se dvěma maminkami na mateřské dovolené založila v roce 2013 start-up biOrganica, jednoho z průkopníků přírodní kosmetiky na Českém trhu. Za deset let existence biOrganica významně přispěla k zvyšující se popularitě tohoto segmentu. Dnes je Andrea majitelkou společnosti La biOrganica a především maminkou 4 úžasných dětí. Rodina je jí na její neobvyklé podnikatelské cestě velkou oporou.

„Neobroušené diamanty“ a jejich osvěta

Na začátku společnost vstupovala na trh, kde bylo minimum přírodních značek, zákazníci na ně nahlíželi jako na něco méně cenného a funkčního, všude vládla kosmetika syntetická a její mediální masáž.
Značky, které biOrganica přináší, jsou jiné. Vyrábějí je malé rodinné firmy, pod jejichž rukama vznikají úžasné produkty se silnou energií. Mají však minimální marketing a obchodní strategii a v podstatě se o nich zákazník nemá moc velkou šanci dozvědět. „A to jsme chtěli změnit. Tyto neobroušené diamanty jsme vzali pod svá křídla a začali je ukazovat světu našima očima. Marketingem tak byla opravdovost,“ říká Andrea. BiOrganica není klasickým distributorem, neboť vkládá vlastní kreativní úsilí i investice, aby pomohla malým neznámým značkám dostat se na trh a vybudovat jejich jméno.
Do portfolia postupně přibyly bio poklady jako australská dekorativní kosmetika z květin ZUII Organic, přírodní opalovací krémy Butterbean Organics z USA a Sol de Ibiza z Itálie a další.
Cestu k zákazníkům postavili na zapáleném předávání osobních zkušeností a na vytváření příležitostí, kde mohou zákazníci sami „zažít Inlight a ostatní značky na vlastní kůži“, zaměřili se primárně na osvětu a edukaci.

Pozitivní posun ve vnímání přírodní kosmetiky

Intenzivní práce přinesla ovoce až po letech. Značky, které BiOrganica nabízela, postupně bořily předsudky o „lepším fungování syntetických produktů“, přicházely nadšené zpětné vazby, noví obchodní partneři, influenceři, herci a noví zákazníci. Mezi osobnosti, které nadšení z INLIGHT sdílely, patří Tamara Klusová, Aňa Geislerová, Vanda Chaloupková, Saša Rašilov či Jiří Langmajer. Čím dál více lidí na českém trhu si začínalo uvědomovat přínos čistě přírodních produktů a poptávka po bio kosmetice začala růst.
Právě práce s přírodními značkami přivedla biOrganica k širšímu kontextu vnímání krásy a péče o ni. Dlouhodobě proto propaguje a prezentuje témata jako „sebeláska“, „vědomý dotyk“ či „udržitelný životní styl“, realizuje se v oblasti ekologie a charity. Všechno pak propojuje v přesahových projektech ve spolupráci s dalšími podobnými subjekty, jako je ona sama.

Krása&Edukace

Od roku 2020 působí pod odborným vedením terapeutky přírodní medicíny Mgr. Andrey Marešové také edukační platforma biOrganica Akademie, která mimo jiné vytvořila úžasná kosmetická ošetření Inlight a propracovaný systém školení jednotlivých značek pro obchodní partnery a kosmetičky. Ta jsou pověstná svou příjemnou atmosférou plnou zážitků, kde účastníci vplouvají do říše bylin, čerpají nové znalosti a především si užívají přítomný okamžik všemi smysly. Díky tomu pak vznikají nejen krásné dlouholeté obchodní spolupráce, ale i mnohá přátelství.

V těžkých dobách stojí za to držet pospolu

Desetiletá biOrganica urazila ohromnou cestu. Poslední roky ji však ovlivnila řada nepředvídatelných událostí. Ve světě i u nás aktuálně v důsledku mnoha vlivů bohužel padají právě malé firmy a mikro projekty. Klíčová značka Zuii Organic náhle ukončila výrobu a problémy se nevyhnuly ani dalším. To všechno mělo na biOrganica nemalý ekonomický dopad.
Přesto, a právě proto, má podle majitelky biOrganica velký smysl pokračovat. V těžkých časech stojí za to držet pospolu, podporovat malé firmy s bio poklady, aby nezanikly, a také otevírat témata, která nás vracejí ke kořenům.

„V životě mám velké štěstí, že když v něco věřím a vidím v tom vyšší smysl, hořím pro to a zapaluji. Tím myslím, že přitahuji podobné nadšence, jako jsem já, kteří chtějí dělat věci jinak, cítí společenskou odpovědnost a chtějí přispět k tomu, aby náš svět byl lepší. Společně se nám pak skvěle tvoří, práce nás obrovsky naplňuje a přináší výsledky. Vlastně bych chtěla všem nadšencům, nejen těm mým, moc poděkovat,“ uvádí Andrea na závěr.

www.biorganica.cz