Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Budoucnost je v inovacích: Značka LAUFEN inspiruje celé koupelnové odvětví

Švýcarská značka LAUFEN se řadí mezi nejpokrokovější výrobce v koupelnovém vybavení. Kromě vizuálně propracovaného designu si zakládá na vysoké kvalitě každého produktu, ale také neustálém inovování materiálů a výrobních procesů. Stejnojmenná společnost Laufen CZ produkuje keramiku hned 3 značek – LAUFEN, JIKA a ROCA. O výrobu se na území České republiky starají dvě keramičky v Bechyni a ve Znojmě. Znojemská výrobna navíc letos slaví 145. výročí, výroba sahá až do roku 1878. Švýcarská továrna v městečku Laufen je jen o málo mladší, funguje od roku 1892.

„Dekády bohatých zkušeností jsou pro Laufen CZ jedním z klíčových důvodů úspěchu a promítají se do příběhu každé ze značek, pro kterou vyrábíme. Zatímco prémiový brand LAUFEN je vysoce designérskou záležitostí a přináší interiérové prvky podle nejnovějších trendů, JIKA je zákazníkům dobře známá svou lokální tradicí, ale také spolehlivostí. Španělská ROCA je pak celosvětově uznávána díky široké nabídce sortimentu. Společně tyto značky tvoří ideální celek a komplexní řešení pro každou koupelnu. Z nabídky si vyberou jak nejnáročnější zákazníci v podobě pětihvězdičkových hotelů, tak běžní uživatelé preferující vysokou kvalitu a dlouholetou výdrž materiálu,“ říká Luis Sergio Castro, generální ředitel společnosti Laufen CZ.

Nadčasové materiály

LAUFEN využívá letité zkušenosti ve výrobě keramiky naplno, i díky nim posouvá hranice odvětví ještě o kousek dále. Nejenom, že ve spolupráci s renomovanými světovými designéry udává trendy v koupelnovém interiéru, ale současně věnuje značnou pozornost vývoji nových materiálů. „Velký pokrok způsobil příchod naší tenkostěnné keramiky Saphirkeramik. Vytvořili jsme minerální směs obohacenou o korund, která umožnila vznik lehkých a tenkých umyvadel s velkou odolností vůči poškození nebo prasknutí. Materiál je zároveň tvárnější, díky čemuž se vyrábějí umyvadla v dříve nevídaných velikostech, tvarech a se sofistikovanými detaily,“ vysvětluje Castro. Také vany se dočkaly značné proměny. Nové minerální materiály Marbond a Sentec fascinují hladkým povrchem nebo schopností uchovat vodu teplou po dlouhou dobu. Novinkou a krokem vpřed v koupelnové hygieně je pak speciální povrch pro sanitární keramiku LAUFEN Clean Coat Active bránící ulpívání nečistot, bakterií a virů, včetně koronavirů.

Vstříc budoucnosti 21. století

Inovacemi procházejí ale také jednotlivé produkty. Značnou změnou byl příchod designových bidetovacích toalet spojujících funkci klozetu a bidetu, které lze navíc díky sofistikovaným technologiím nastavit podle individuálních potřeb. Představovaly výrazný krok vpřed nejenom v oblasti zdraví, hygieny, ale taktéž pohodlí. V nedávné době způsobila společnost revoluci i v oblasti nakládání s odpadní vodou. Představila toaletu Save!, která sice vypadá jako běžná toaleta, uvnitř ale ukrývá důmyslnou technologii. Chytrý systém pracuje na principu povrchového napětí, které odvádí moč do speciálního odtoku. Zdá se to jako maličkost, ale separace ihned po vyprodukování je klíčová. 1,5 litru lidské moči totiž dokáže znečistit až 180 litrů odpadních vod. Inovovaná toaleta díky tomu snižuje zátěž na straně čističek odpadních vod a zabraňuje odtoku do celého systému „Toaleta Save! je revoluční technologií chránící životní prostředí a je ideálním řešením zejména pro rozrůstající se metropole. Potvrzuje to i fakt, že produkt získal významné ceny v oblasti udržitelnosti a designu. V praxi ji využívá například vídeňský obytný komplex Stadtregal,“ doplňuje generální ředitel společnosti. Společnost se ale věnuje taktéž chytrým technologiím. Jejich projekt LAUFEN Smart Bathroom je určen pro veřejné budovy a bytové komplexy, ve kterých umožňuje nejenom dálkově ovládat splachování nebo provoz baterií, ale také monitorovat frekvenci jejich užívání. Napomáhá tak optimalizovat chod celé místnosti s co nejmenší spotřebou vody a energie.

Tradice české výroby ve Znojmě a Bechyni

Stále lepšími se stávají i výrobní procesy, které Laufen CZ průběžně upravuje tak, aby byly efektivnější a šetrnější k životnímu prostředí. Vysoce pokročilé závody v Bechyni i ve Znojmě jsou toho důkazem. Více než 145 let zkušeností kombinují s nejnovějšími inovacemi. Jednou z nedávných velkých investic byla například instalace stroje na tlakové lití v Bechyni za cca 26 milionů, která usnadní produkci toalet. Dlouhodobě ale společnost investuje také do lepšího pracovního prostředí, ať už se to týká nižší prašnosti ve výrobních halách nebo větší bezpečnosti při práci. „Během roku 2022 a 2023 se také podařilo snížit spotřebu energie vyrobenou na jednotku především díky lepším výrobním výnosům, což nám pomáhá překonat současnou energetickou krizi,“ říká generální ředitel Castro.
Klíčové je pro Laufen CZ také propojení s regionem. Lokální výroba přináší řadu zajímavých pracovních pozic, pro firmu je naopak cenná stabilní komunita, na které se podílí a jíž je součástí. V neposlední řadě vnímá jako důležité i pokračování a rozvíjení tradice českých keramiček.

Šetrný k přírodě

Pokroku a efektivitě ale věnuje společnost velkou pozornost i v oblasti udržitelnosti. „Naším cílem je nejenom vytváření vysoce kvalitních koupelnových prostor, ale také zodpovědnost vůči životnímu prostředí. Proto jsme si v souladu s doporučením OSN stanovili cíl snížit emise do roku 2030 o 48 %. Do roku 2045 pak chceme být uhlíkově neutrální. Učiníme tak především zefektivněním výroby a částečným přechodem na obnovitelné zdroje. V současnosti Laufen CZ plánuje instalaci solárních panelů v obou svých továrnách. Udržitelní se ale snažíme být i ve spotřebě vody, která je pro vznik sanitární keramiky nezbytná. Všechny naše evropské keramičky včetně českých a taktéž většina továren na baterie jsou doplněny o čističky odpadních vod, které umožňují její opětovné užívání,“ upozorňuje Luis Sergio Castro. Tím ale snaha společnosti o větší udržitelnost zdaleka nekončí. Rozhodla se minimalizovat jednorázové plasty využívané k balení produktů a zaměřuje se na lepší recyklovatelnost materiálu i výrobků. Úspornějšími z hlediska spotřeby vody a energií se stávají i její produkty, ať už hovoříme o bateriích nebo toaletách.

O Laufen CZ

Společnost Laufen CZ byla založena v roce 1999, ale továrna na výrobu keramiky ve Znojmě vznikla už roku 1878. Druhá česká keramička, kterou společnost vlastní, je závod v Bechyni, založený v roce 1961. V roce 1991 Společnost Keramik Holding AG Laufen nejprve koupila keramičku v Bechyni a následovalo převzetí znojemského závodu. Španělská společnost Roca pak přebrala v roce 1999 Keramik Holding Laufen a vznikla i nová společnost Laufen CZ, která zastupuje značky Laufen, Jika a Roca.

Luis Sergio Castro, generální ředitel Laufen CZ

3 dotazy pro generálního ředitele Laufen CZ:

Značka LAUFEN se nedávno zúčastnila mezinárodního veletrhu ISH. Jaké novinky představila?

Novinek bylo hned několik. Z hlediska technologií je tou nejpokročilejší systém Smart Bathroom, digitální řešení pro veřejné budovy a bytové komplexy. Umožňuje snadnou správu a maximální kontrolu nad chodem všech sociálních zařízení v celé budově, a to jednoduše prostřednictvím aplikace. Velmi pyšní jsme také na toaletu Save!, která představuje revoluci v nakládání s odpadní vodou, díky čemuž šetří životní prostředí. V oblasti designu jsme pak představili novou kolekci MEDA a zcela inovovanou stálou kolekci IlBagnoAlessi. Zachovala si organické a ladné tvary, nově ale využívá ty nejmodernější materiály.

Jakým směrem se bude odvětví koupelnového designu ubírat v následujících letech?

Myslím, že se dočkáme dalších inovací v oblasti materiálů a ještě lepšího propojení koupelny s moderními technologiemi. Výsledkem bude koupelnový prostor, který nabízí individuální nastavení prostřednictvím aplikace na dálku, ať už se to bude týkat hudby, osvětlení nebo třeba teploty v místnosti. Silným tématem bude také udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí. Věřím, že v rozmezí několika let budou úsporné technologie stále rozšířenější a stanou se běžnou součástí koupelen.

Na co se v následující dekádě zaměří společnost Laufen CZ?

I nadále bude naším cílem být inovátorem a lídrem v oblasti koupelnového designu. Chceme přicházet s neotřelými nápady a udržitelnými produkty, které šetří životní prostředí, ale také peněženky našich zákazníků.
Současně toužíme zvyšovat efektivitu výrobních procesů. Stále budeme hledat způsoby, jak koupelnový prostor doplnit o chytré technologie a zlepšovat komfort uživatelů. A v neposlední řadě budeme společně s našimi designéry navrhovat nová interiérová řešení.

www.laufen.cz

www.jika.cz