První bezobslužná prodejna chovatelských potřeb v režimu 24/7

Největší řetězec v segmentu chovatelských potřeb Super zoo udává evropský trend v podobě bezobslužné prodejny. Začátkem prosince otevřel v Týně nad Vltavou první bezobslužnou prodejnu svého druhu. Prodejna funguje v hybridním režimu, kdy mohou zákazníci nakoupit výbavu a krmivo pro své domácí mazlíčky i mimo standardní otevírací dobu. „Tento koncept prodejen plánujeme postupně zavést i v dalších městech,“ říká Dušan Plaček, majitel a zakladatel skupiny Plaček.

Super zoo spadá do skupiny Plaček, rodinné firmy, která se zabývá segmentem domácích mazlíčků od roku 1986. Je jedním z klíčových hráčů na evropské scéně. Provozuje přes 320 maloobchodních prodejen a přes velkoobchodní kanál distribuuje produkty pro domácí mazlíčky více než 1 000 B2B partnerům ve 20 zemích. Vedle e-shopu představuje bezobslužná prodejna další způsob rozšíření prodeje.
„Celé je to o tom, že my jako skupina chceme být na vrcholu trendů ve všech rovinách, ať již v přístupu k zákazníkovi či třeba v logistických řešeních,“ říká pan Luboš Rejchrt, jednatel Plaček Pet Products s.r.o. „Když sklad, tak s nejmodernější technologií, když lidé, tak maximální možné služby. Náš produkt si občas vyžaduje nutnost ho vyzkoušet nebo ohmatat. Například náhubek musíte psovi nasadit, to prostě neodhadnete. A proto e-shopový prodej ne vždy splňuje potřeby zákazníka. Do samoobslužného prodeje jsme ale chtěli vnést prvky e-shopu a z toho nám vyšel koncept bezobslužného prodeje. Záměrně jsme si pro pilotní projekt vybrali menší město, kde máme prostor vychytat všechny momenty. Od prosince jedeme v Týně na Vltavou v módu, že se po pracovní době prodej překlopí do bezobslužného,“ představuje koncept Luboš Rejchrt. „Mimo běžnou otevírací dobu mohou zákazníci do prodejny vstoupit díky mobilní aplikaci a zaregistrované bankovní identitě, díky níž proběhne jasná identifikace nakupujícího. Prodejna je navíc monitorována bezpečnostním kamerovým systémem, a to nepřetržitě jak během otevírací doby, tak i mimo ni.
Od prvního února jsme na tomto týnském pilotu snížili počet zaměstnanců a rozšířili pracovní dobu bezobslužného provozu. Samozřejmě, že se režim nevztahuje na živá zvířata, která prodáváme. Jakmile se zavírá obchod s obsluhou, je ukončen i prodej zvířat. Přesto, že jsme zkrátili pracovní dobu a naši lidé se to učí, první zkušenosti z prodejů konceptu bezobslužné prodejny jsou velmi pozitivní a evidujeme značný procentuální nárůst obratu. To tedy znamená, že lidé tento způsob bezobslužného prodeje využívají. V Týnu nad Vltavou testujeme ekonomiku provozu a chceme zjistit, kam až můžeme jít ve smyslu velikosti města,“ uvedl Luboš Rejchrt.

Další nové technologie

Prodej výbavy a krmiv 24/7 se řadí mezi další inovace, které Super zoo nabízí. Zákazníci mohou již delší dobu využívat služeb, jako je bezobalový prodej granulí s názvem „nasyptesi“, in-store grooming salóny, shop-in-shop veterinární ordinace, nejrychlejší rozvoz nákupů až domů, věrnostní program Super zoo family a prodej se službou Click&Collect.
„Našim zákazníkům se snažíme maximálně přiblížit, a to jak rozšířením nabídky sortimentu, tak i zlepšováním kvality služeb. V Super zoo se zaměřujeme také na oblast digitalizace a snažíme se vždy udávat trendy v oblasti potřeb a vybavení pro domácí mazlíčky,“ dodává Dušan Plaček.
Super zoo spustilo na začátku roku 2023 novou mobilní aplikaci, díky které budou nákupy chovatelských potřeb ekonomičtější, rychlejší a v budoucnu také ekologičtější. Zákazník v aplikaci najde své účtenky za nákup, věrnostní kartu a hlavně speciální akce, jako jsou slevové kódy nebo osobní kupony.
„Než jsme se pustili do vývoje, udělali jsme si mezi zákazníky průzkum, co by v mobilní aplikaci opravdu ocenili, jelikož aplikace bude sloužit především jim. Kromě obsahu nám šlo také o jednoduchost, přehlednost a rychlost,“ vysvětluje Pavel Kopřiva, marketing a e-commerce manager Super zoo, který za vývojem celé aplikace stojí.
Implementací nových technologií potvrzuje Super zoo svou pozici lídra trhu chovatelských potřeb.