Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

Vítězné koncepty letošního ročníku světové soutěže

Od roku 2008 udělují každoročně obchodní institut EHI a veletrh Messe Düsseldorf cenu EuroShop RetailDesign Award (ERDA) za nejlepší koncepty prodejen na světě. V tomto roce odborná porota poprvé rozhodovala o vítězích v pěti kategoriích: Potraviny, Móda & Životní styl, Pohostinství, Digitální technologie a Udržitelnost. Vítěze vybírala z 87 kandidátů z 28 zemí a hodnotila kombinaci architektonického ztvárnění obchodu, barev, materiálů, osvětlení, vizuálního merchandisingu, jasné vize nabízeného sortimentu a přímého oslovení zákazníků. Nejvíce ji přesvědčily koncepty z Německa, Singapuru, Itálie a Švýcarska: Edeka Hundrieser z Essenu, Apple Marina Bay Sands ze Singapuru, FC Bayern World z Mnichova, Bridge z Curychu a GREEN B z Florencie.

Vydavatelce časopisu Brands&Stories – Ing. Blance Bukovské – se dostalo před lety té cti být mezi experty z celého světa, kteří mají kompetentnost do soutěže nominovat projekty ze své země. A tak časopis Brands&Stories nejen každoročně vybírá z našich nově otevíraných kamenných obchodů ty nejlepší a přihlašuje je do této soutěže o nejlepší prodejní koncept světa, ale přináší Vám i výsledky soutěže. Letos se do užšího výběru 37 nominovaných dostal koncept z pražských Arkád – Magenta Experience Center společnosti T-Mobile Czech republic.

Edeka Hundrieser, Essen

Kategorie „Potraviny“:
Retail Design: Kinzel Architecture
Uprostřed Porúří, v Essenu, byla v červenci 2020 jen 200 metrů od předchozího místa postavena prodejna Edeka, která patří rodině Hundrieserových. Design obchodu reflektuje dějiny Essenu jako hornického regionu a jeho charakteristické stavební prvky – cihly, ocel a železo, které současně symbolizují cechy a průmysl. Vzhledu prodejny dominují tmavé barvy kontrastující se světle šedou dlažbou. Zajímavý akcent jí dodávají prvky v měděné barvě na mnoha místech prodejny. Velká matná černá svítidla v oddělení ovoce a zeleniny mají evokovat potrubí a ventilační šachty velkých průmyslových závodů.

Apple Marina Bay Sands, Singapur,

Kategorie „Móda & Životní styl“:
Retail Design: Foster + Partners
Singapurský obchod technologického gigantu Apple leží přímo na vodní hladině v Marina Bay a vypadá jako plovoucí koule. Obchod o rozloze 669 m2 je zcela obklopen vodou a nabízí ničím nerušený výhled na město a jeho velkolepé panorama. Jedná se o první plně prosklenou kopulovitou konstrukci tohoto typu, plně samonosnou, vyrobenou ze 114 kusů skla. Díky kruhovému otvoru na vrcholu kopule proniká do prodejny světlo celý den. Vnitřní strana skla je pokryta speciálně vyrobenými plechy, které prodejnu chrání před slunečními paprsky. Uprostřed kopule se nachází videostěna, která slouží jako pódium pro živá vystoupení hudebníků a jiných umělců.

Bridge, Curych

Kategorie „Pohostinství“:
Retail Design: Interstore | Schweitzer
Na celkové ploše 2 000 m2 vytváří Bridge doslova most mezi pestrým tržištěm, kreativní gastronomií využívající lokální produkty a širokou škálou akcí. Pod heslem „Meet Food, Meet Market, Meet People“ se Bridge stává novým místem setkávání gastrokultury v centru Curychu. Blízkost hlavního nádraží napovídá, že cílí zejména na cestující a nadšence do lokálních produktů, kteří mají rádi překvapení. Bridge tak slouží i k testování nových nápadů. V přízemí se nachází prodejna čerstvých potravin a vlastní gastroprovozovny s grilem, bistrem a barem. V horním patře se nachází Food Lab – gastrolaboratoř s flexibilními kuchyňskými moduly, kterou lze využít pro soukromé nebo firemní akce.

FC Bayern World, Mnichov

Kategorie „Digitální technologie“:
Retail Design: umdasch The Store Makers
FC Bayern World v srdci Mnichova mezi radnicí a kostelem Frauenkirche je novým centrem pro všechny zaryté fandy Bayernu. Nový obchod na ploše 1 000 m2 nabízí vše, po čem srdce fanouška prahne. Přízemí je věnováno týmu – na postavách hráčů v životní velikosti se představují aktuální dresy německého fotbalového rekordmana ve 3D formátu. V obchodě najdeme více než 20 integrovaných digitálních dotykových bodů, např. zrcadlové obrazovky ve zkušebních kabinkách, selfie pointy, kde se fanoušci mohou vyfotografovat s klubovými trofejemi, apod. V suterénu pak najdou kompletní nabídku fanouškovského zboží. Dresy, míče a obuv si mohou nechat upravit přímo na místě podle svých představ. Kromě toho se mohou poměřit s profesionálními fotbalisty na testovacím hřišti v různých disciplínách. FC Bayern World není jen fanshop, ale multikomplex o sedmi poschodích a rozloze 3 500 m2 se dvěma restauracemi, butikovým hotelem a místem pro pořádání různých akcí.

Green B, Florencie

Kategorie „Udržitelnost“:
Retail Design: Benetton Group
Energetická účinnost, upcyklace materiálů a stále udržitelnější kolekce: Společnost United Colors of Benetton o sobě dává znovu vědět, tentokrát se „zeleným“ konceptem, který inovativně a nápaditě využívá přírodní materiály. Například podlaha v Green B je vyrobena z italského říčního štěrku a dřevěného odpadu. Pro vnitřní vybavení byly použity materiály z odpadu textilního průmyslu jako použité knoflíky nebo recyklovaná vlna. Police, podstavce a figuríny jsou vyrobeny z recyklovaných textilních vláken. Energetickou účinnost v obchodě o rozloze 800 m2 řídí senzory a umělá inteligence například tím, že automaticky přizpůsobují teplotu v obchodě aktuálnímu počtu zákazníků.

Více informací naleznete na:
www.euroshop-award.com