Brands & Stories slaví 15 let na trhu.

V Ottovce slavíme 20 let a vy můžete slavit s námi

U příležitosti 20. výročí založení Ottovy tiskárny jsme se rozhodli uspořádat pro naše klienty, ale i pro potenciální klienty „Dny otevřených dveří“, dále jen DOD, které se setkaly až s nečekaným zájmem. Návštěvníci měli možnost proniknout do tajů polygrafické výroby a celého provozu tiskárny. Prošli si příjem zakázek, jejich zpracování, odhalili kouzlo ofsetového tisku a pikantnosti jeho technologie, nahlédli do knihárny a seznámili se se stroji, které z části zabezpečují některé dokončovací práce.

Návštěvníci objevili také operativnost a pohodlnost digitálního tisku a v neposlední řadě se seznámili s naším de facto novým pomocníkem, laserem na výrobu výsekových forem. Díky němu se naše tiskárna posunula o pořádný krok kupředu. Výroba výsekových forem se nejen mnohonásobně zrychlila, ale můžeme nyní uspokojit i náročnější zákazníky, kteří požadují výsekové formy nadstandardních rozměrů.

Na počátku podzimu loňského roku jsme si udělali radost výsekovým poloautomatem zn. Heidelberg z roku 1956, který je dnes již, dá se říci, muzejním exponátem, avšak pod vedením našeho zkušeného „sekáče“ Františka podává obdivuhodné výkony.

Návrat do minulosti

Ottova tiskárna byla založena v červnu roku 1999 třemi společníky. V té době společnost působila v Praze v Holešovicích v Přívozní ulici. Díky zkušenosti jejich zakladatelů i příznivé ekonomice se poměrně rychle úspěšně rozrostla a měla „našlápnuto“ k lepším zítřkům. 

V důsledku povodní v roce 2002, kdy byla tiskárna zcela zatopena a voda dosahovala do výšky dvou metrů, se však její vývoj zpomalil a následný restart byl náročný. Ottovka ovšem snahou vedení a věrných zaměstnanců pokračovala dál, rostla a zdokonalovala se, učila a snažila se postupně nabídnout více než jen ofsetový tisk a reagovat co nejpružněji na poptávku trhu. Přestála i krizi v roce 2009-2010 a byla v plném rozkvětu, když v roce 2012 opět udeřily povodně. Majitelé byli tentokrát již připraveni a během noci došlo k odvozu klíčových strojů. Voda se tehdy naštěstí zastavila těsně na prahu tiskárny, ale vedení se v ten okamžik definitivně přesvědčilo, že blízkost Vltavy nedělá Ottovce dobře. Přesun společnosti do jiné lokality byl nezbytný. Hledalo se a nakonec se Ottovka v roce 2013 přestěhovala do větších a lépe vyhovujících prostor v Praze v Malešicích, kde působí dodnes.

15. výročí ve znamení Zlaté pecky

Kreativní agentura Insidea, která od samého počátku stála u zrodu firmy a dala tvář webu Ottovy tiskárny, vytvořila zcela novou firemní identitu v rámci redesignu webu k 15. výročí společnosti. Tehdy „spatřil světlo světa“ tiskař Otta, který je dnes průvodcem webových stránek a hraje hlavní roli i v offline komunikaci. Otta vás provede celým webem prostřednictvím vtipných komiksových miniscének nebo ilustrací. Web doplňují originálně nakreslené portréty jednotlivých pracovníků a videa přímo z provozu tiskárny. Tato webová prezentace získala Zlatou pecku 2014 v kategorii Internetové reklamní formáty.

Změna je život

Poměrně zásadní změna nastala, když se Ottova tiskárna rozhodla, po zralé úvaze, chopit se příležitosti a pustila se do výroby papírových tašek. „Situace v polygrafii začínala být těžší a těžší. Hledali jsme díru na trhu a věříme, že jsme ji našli,“ prohlásil před lety spolumajitel Ottovy tiskárny obchodní ředitel Michal Kudláček. A vypadá to, že měl pravdu.

Ottovka začala s výrobou jedinečných papírových tašek v roce 2016 a dnes tento segment, dá se bez nadsázky říci, tvoří podstatnou část obratu celé společnosti. Výhodou Ottovy tiskárny je, že dnes disponuje kompletní potřebnou technologií a není ve výrobě tašek závislá na žádném subdodavateli. „Na první pohled máme na českém trhu mnoho konkurentů, ale při bližším ohledání zjišťujeme, že jsme opravdu jediní z mála, kteří papírové tašky vyrábí tzv. od A do Z. Vytvoříme grafický návrh na základě požadavku zákazníka, vezmeme arch bílého papíru, který potiskneme a povrchově upravíme, vysekneme vhodnou výsekovou formou, ručně složíme a slepíme tašku, kterou následně opatříme textilní šňůrkou nebo atlasovou stuhou. A tato jedinečná firemní taška míří do světa. A to vše umíme udělat pod jednou střechou. Vážíme si každého zákazníka a tašky vyrábíme již od 100 ks. Je to pro nás stále nová výzva a baví nás to!“ dodává Michal Kudláček.

Na závěr bychom rádi poděkovali všem zákazníkům za přízeň a zároveň bychom chtěli slíbit, že i v příštích 20 letech se budeme snažit minimálně tak jako doposud.